Platforma z autami szuka pieniędzy na ekspansję

opublikowano: 04-02-2021, 20:11

CarForFriend bierze kurs na Rumunię. By tam dojechać, potrzebuje paliwa, które zamierza pozyskać od indywidualnych inwestorów.

Zajmująca się doradztwem oraz handlem i dostawą używanych aut w Polsce i Czechach platforma CarForFriend zamierza kontynuować działalność jako spółka akcyjna.

— Decyzję o przekształceniu się w spółkę akcyjną podjęliśmy ze względu na nasze pozytywne doświadczenia z crowdfundingiem. Taki sposób pozyskiwania kapitału jest z naszej perspektywy to o wiele korzystniejsze rozwiązanie niż finansowanie bankowe — mówi Jacek Fijołek, twórca CarForFriend.pl.

Jeszcze w lutym nastąpi pierwsze podwyższenie kapitału własnego spółki o około 2 mln zł. Sprzedaż udziałów w firmie przygotowany został z myślą o inwestorach indywidualnych.

Pozyskany kapitał firma chce przeznaczyć przede wszystkim na rozwój działań marketingowych na rynkach polskim i czeskim, rozbudowę zaplecza warsztatowego i ekspansję na nowy rynek — rumuński.

— Nasze przygotowania do wejścia do Rumunii są już w zaawansowanym stadium. Pieniądze pozyskane z emisji akcji pozwolą nam również na początkowe wsparcie klientów w postaci częściowego finansowania kupowanych aut. Kierunek ekspansji idealnie współgra z naszą logistyką. Rumuński rynek samochodów używanych jest taki sam, jak polski kilkanaście lat temu. Z powodu zbyt dużej odległości geograficznej do Niemiec dla tamtejszych kierowców indywidualny import auta i jego transport jest po prostu nieopłacalny. W tej sytuacji wkraczamy z naszą ofertą my — tłumaczy Jacek Fijołek.

Plany
Plany
Stworzona przez Jacka Fijołka platforma CarForFriends.pl dziale w Polsce i Czechach. Teraz wchodzi do Rumunii. Za dwa lata spółka chce być liderem w sprzedaży używanych aut przez internet na tych rynkach.
materiały prasowe

W 2020 r. firma wypracowała obrót w wysokości 12 mln zł. Średnia wartość sprzedanego za jej pośrednictwem auta wyniosła 9 tys. EUR. Samochody oferowane w Polsce i Czechach oraz wkrótce w Rumunii pozyskuje głównie z Niemiec, Szwecji i USA.

— Plan na najbliższe dwa lata zakłada zdobtcie pozycji lidera pod względem sprzedaży używanych pojazdów przez internet w Polsce, Czechach i Rumunii, a następnie w całej centralnej Europie — mówi Jacek Fijołek.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane