Studio animacji, które zasłynęło m.in. z realizacji z Netfliksem serialu „Wiedźmin”, zyski za pierwsze półrocze liczy w milionach.
W II kw. tego roku Grupa Platige Image osiągnęła 3,02 mln zł zysku netto, o 2,5 mln zł więcej niż w tym samym kwartale rok wcześniej. W pierwszym półroczu przychody sięgnęły blisko 44 mln zł, a zysk netto 3,47 mln zł. W ubiegłym roku w I półroczu było to, odpowiednio, 37,83 mln zł przychodu i 0,37 mln zł straty.
- Pierwsze półrocze tego roku było dla nas okresem wytężonych prac nad optymalizacją kosztów oraz dywersyfikacją portfela projektów i ich rentownością. Istotna poprawa wyniku finansowego to rezultat tych działań - komentuje Karol Żbikowski, który od listopada 2018 r. kieruje notowaną na NewConnect spółką.
Spółka zainwestowała m.in. we własną farmę serwerów, co przyczyniło się do redukcji kosztów, bo zrezygnowała z usług zewnętrznych firm.
- W większym stopniu staramy się realizować projekty własnymi siłami zamiast w outsourcingu. Jednocześnie mocno rozwijamy dział business development, odpowiedzialny za rozwój i pozyskiwanie nowych projektów, w tym za granicą - mówi Karol Żbikowski.
Studio zrealizowało niedawno m.in. zwiastuny do gier „Dying Light 2” czy „Metro Exodus”. Spółka współpracująca z Tomaszem Bagińskim ostatnio zasłynęła z realizacji efektów specjalnych do serialu „Wiedźmin”, który będzie mieć premierę na Netfliksie jeszcze w 2019 r.. Ma też na koncie inne wspólne projekty z amerykańską platformą.
Plany na przyszłość?
- Chcemy jeszcze odważniej wychodzić za granicę, pozyskując klientów zainteresowanych usługami animacji i reklamy oraz w nowej linii biznesowej broadcast, czyli opraw graficznych transmisji telewizyjnych. Pracujemy już nad dużymi projektami w Chinach i Japonii. Na pierwszym z tych rynków pozyskaliśmy dużą reklamę animowaną, o której niedawno informowaliśmy w komunikacie - mówi Karol Żbikowski. [AR]