PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

Wojciech Pysiewicz
opublikowano: 2000-01-10 00:00

PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

Telewizja HBO będzie popularyzować historię

Prawdopodobnie już na początku kwietnia abonenci sieci kablowych, a później także posiadacze zestawów do odbioru telewizji cyfrowej będą mogli oglądać nowy polskojęzyczny kanał tematyczny — The History Channel. Jest on jedynym międzynarodowym kanałem poświęconym wyłącznie historii. Po pięciu latach od stworzenia History Channel trafia on do 74 milionów gospodarstw domowych w ponad 50 krajach. W tym czasie powstało także 10 wersji językowych kanału. Trwają przygotowania do uruchomienia kolejnych regionalnych wersji językowych w krajach Europy Środkowej. Przedstawiciele programu w Polsce zapewniają, że 10 procent całej oferty będą stanowić programy poruszające polską tematykę. Właścicielem kanału w Polsce jest HBO (kierowane w Polsce przez Phila Rotera — na zdjęciu), A&E Television Networks oraz Disney. WP

Organizatorzy Oskarów nie pchają się na afisz

PZPN i Canal+ po raz pierwszy w historii zorganizowały Piłkarskie Oskary — prestiżowe wyróżnienia przyznawane przez piłkarzy grających w polskiej ekstraklasie najlepszym zawodnikom i trenerom. Pomysłodawcą imprezy jest Zbigniew Boniek, wiceprezes PZPN i współwłaściciel agencji reklamowej Go & Goal. Laureaci mają otrzymać statuetki bez żadnych nagród pieniężnych, a satysfakcji ma im dostarczyć prestiż zdobytych wyróżnień. Piłkarskie Oskary były imprezą bez sponsorów. Cały ciężar wzięli na siebie organizatorzy, którzy zrezygnowali z eksponowania własnego logo. WP

PTK przeznaczyła ponad milion na swoją promocję

Z roku na rok płatne telewizje kuszą nowych klientów coraz atrakcyjniejszymi nagrodami. W zeszłym tygodniu odbyło się losowanie nagród w jesiennej promocji Polskiej Telewizji Kablowej. Wylosowano 3 osoby, spośród tych, które zawarły umowy abonenckie z siecią PTK. Stały się one szczęśliwymi posiadaczami samochodów Toyota Corolla. PTK przeznaczyła także dodatkowo milion złotych na nagrody. Sieć nagradzała wszystkich z pierwszego tysiąca klientów, którzy przyłączyli się w ramach akcji promocyjnej. Jej celem było zachęcenie nowych klientów do przyłączenia się do sieci PTK na terenach przez nią okablowanych. Akcję wsparła silna kampania reklamowa w mediach lokalnych i ogólnopolskich. Po raz pierwszy w historii tego typu kampanii Poczta Polska wyraziła zgodę na dostarczenie listów nie zawierających danych osobowych adresata. Przesyłki zawierały jedynie adresy gospodarstw znajdujących się w zasięgu sieci PTK. Nieoficjalnie mówi się, że w samej tylko stolicy w ostatnim roku do PTK przyłączyło się kilkadziesiąt tysięcy nowych klientów. WP

Chór Aleksandrowa zaśpiewa dla RMF FM

Wielką fetę w Zakopanem szykuje na najbliższy weekend Radio RMF FM. Według naszych informacji, stacja przeznaczy na obchody swoich 10 urodzin kilka milionów złotych. Na urodzinowy weekend stacja zaprosiła 3 tys. gości, dla których wynajęła 45 z 60 zakopiańskich hoteli.

— Będzie to droga impreza, ale jest to dla nas szczególna data, którą chcemy uczcić w niezwykły sposób. Zespół organizacyjny liczy około 200 osób. Sama tylko gaża 150-osobowego chóru Aleksandrowa, który zaśpiewa specjalnie dla RMF, wynosi kilkaset tysięcy złotych — mówi Krzysztof Nepelski, dyrektor marketingu RMF FM.

W zakopiańskich lokalach wystąpią najpopularniejsi polscy i zagraniczni artyści. Dużym wydarzeniem ma być także międzynarodowy turniej w skokach narciarskich o puchar 10-lecia RMF FM. WP