PMPoland inwestuje 16 mln zł

Wojciech Twardziak
opublikowano: 25-03-2002, 00:00

Jeleniogórska PMP Group, dostawca maszyn i urządzeń dla przemysłu papierniczego, rozszerzy działalność w Chinach i na Starym Kontynencie. Koszt nowych projektów sięgnie 4 mln USD (ponad 16 mln zł).

PMPoland wychodzi na prostą. W 2000 r. — po bankructwie Beloita, amerykańskiego inwestora — wydawało się, że jeleniogórski dostawca urządzeń i maszyn dla przemysłu papierniczego podzieli los strategicznego partnera. Na szczęście czarny scenariusz nie został zrealizowany. Spółka, której obecnymi udziałowcami są firmy Inwestycje 2000 (51 proc.) oraz Braaten Company (49 proc.), konsekwentnie rozbudowuje grupę kapitałową PMP Group.

PMP Group coraz bardziej kusi chiński rynek. Obecnie firma przymierza się do otworzenia kolejnego oddziału serwisowego.

— Można liczyć na popyt, bo w Chinach działa około 2800 producentów papieru. Minimalny koszt realizacji tego przedsięwzięcia szacujemy na 1 mln USD (4,1 mln zł). Będzie to już drugi zakład tego typu w Chinach — mówi Zbigniew Manugiewicz, prezes PMPoland.

Działalność na Dalekim Wschodzie grupa PMP zainaugurowała w ubiegłym roku, kupując zakład okładu wałów papierniczych, który wcześniej był własnością chińskiego oddziału upadłego Beloita.

W marcu tego roku PMPoland — wspólnie z amerykańską firmą JJ Planck Corporation — uruchomił na terenie Niemiec spółkę handlową John Stone. Zajmie się ona handlem maszynami i urządzeniami wytwarzanymi w Jeleniej Górzej.

— Razem z amerykańskimi partnerami zamierzamy tworzyć takie podmioty w UE. Priorytetem dla nas są Niemcy — mówi Zbigniew Manugiewicz.

Prezes szacuje, że w ciągu trzech lat inwestycje pochłoną blisko 4 mln USD (16,4 mln zł).

— Większość będzie finansowana za pomocą kredytów. Próbujemy również nawiązać współpracę z amerykańskimi funduszami inwestycyjnymi — mówi Zbigniew Manugiewicz.

Zarząd spółki zakłada, że w 2002 r. obroty PM Group sięgną 167 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Twardziak

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu