Po 70 latach Ikea rezygnuje z drukowanego katalogu

opublikowano: 07-12-2020, 15:57

Ikea ogłosiła, że przestaje drukować i rozdawać roczny katalog, bo klienci obecnie preferują sprawdzanie oferty w Internecie.

Pierwszy katalog Ikei był w 1951 roku dziełem samego twórcy szwedzkiego giganta meblowego, Ingvara Kamprada. Wydrukowano go w 285 tys. kopii i rozprowadzono w południowej Szwecji, gdzie firma rozpoczęła swoją działalność. W szczytowym momencie w 2016 roku Ikea wydrukowała 200 mln kopii katalogu, który miał na całym świecie 32 wersje językowe.

Rezygnacja z drukowanego katalogu jest częścią przekształcenia Ikei w „bardziej cyfrową i dostępną”, tłumaczy szwedzka firma, podkreślając, że zwiększyła sprzedaż przez Internet o 45 proc. przez miniony rok.

Ostatnim drukowanym katalogiem Ikei jest tan na 2021 rok, który został wydrukowany w 40 mln egzemplarzy i rozesłany latem tego roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, AFP

Polecane