Czytasz dzięki

Po raz pierwszy spadły przychody właściciela Google

opublikowano: 31-07-2020, 07:12

To poważne zaskoczenie. Po raz pierwszy bowiem w historii spadły przychody Alphabet, spółki matki Google. W głównej mierze było to skutkiem ograniczenia wydatków reklamowych w wyniku pandemii koronawirusa, informuje Reuters.

Sprzedaż reklam, która stanowi gros przychodów Google spadła w II kwartale br. o 8,1 proc. w ujęciu rocznym do 29,9 mld USD. To najniższa wartość w tym segmencie działalności Alphabet od trzeciego kwartału 2018 r. i pierwszy w trakcie dwudziestoletniej historii spółki taki spadek. 

Wyświetl galerię [1/2]

Wartość rynkowa Alphabet (Google) w porównaniu do Apple na finiszu poniedziałkowej sesji w USA

Bloomberg

Gigantyczny biznes reklamowy Google zaczął jednak zwalniać na długo przed pandemią. 

Tymczasem przychody z chmury wzrosły o 43 proc. r/r do 3 mld USD. Z kolei należący do Alphabet popularny serwis wideo YouTube odnotował sięgający 6 proc. wzrost do kwoty 3,8 mld USD.

Ogólnie rzecz biorąc, łączne przychody zmniejszyły się  o 2 proc. i wyniosły 31,6 mld USD nie uwzględniając opłat wypłaconych partnerom.

Wprowadzone przez rynkowego giganta redukcje wydatków nie były wystarczające, by powstrzymać zysk netto przed spadkiem o 30 proc. do 6,96 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 10,13 USD, w porównaniu z 14,21 USD w zeszłym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane