Początek przejęć na Słowacji

Zbigniew Kazimierczak
opublikowano: 10-01-2007, 00:00

Słowackie ramię grupy Asseco przejęło firmę Datalock. To początek serii akwizycji, które mają stworzyć regionalny koncern informatyczny.

Asseco Slovakia, wchodzące w skład informatycznej grupy Asseco Poland, która niedawno połączyła się z Softbankiem, kupiło 51,04 proc. udziałów w Datalock, słowackim producencie oprogramowania ERP (wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem). Transakcję wyceniono na 14-16 mln zł, w zależności od wyników osiągniętych przez Datalock w 2006 i 2007 r.

— Jesteśmy inwestorem strategicznym Datalock i nie zamierzamy bezpośrednio ingerować w zarządzanie spółką. Dzięki akwizycji będziemy mogli zaoferować klientom kompleksowe rozwiązania informatyczne — mówi Józef Klein, prezes Asseco Slovakia.

Szybkie korzyści

— Portfel rozwiązań Asseco Slovakia i Datalock doskonale się uzupełnia, dlatego bardzo szybko oczekujemy wystąpienia efektów synergii naszej współpracy — dodaje Peter Lang, kierujący przejętą firmą.

W 2005 r. Datalock miała około 20 mln zł przychodów i blisko 2 mln zł zysku. Na razie wiadomo, że w ubiegłym roku sprzedaż spółki wzrosła do około 27 mln zł.

Transakcja zostanie sfinansowana z pieniędzy uzyskanych przez słowackie Asseco z ubiegłorocznej emisji akcji. Sporo jeszcze zostanie, oferta publiczna miała bowiem wartość 90 mln zł.

Zakupy w toku

Ale to dopiero początek serii przejęć zapowiadanych przez grupę Asseco na ten rok. Ekspansja obejmie nie tylko Słowację, ale także Czechy, Bałkany i Wschodnią Europę. Rozmowy w sprawie wielu akwizycji są już bardzo zaawansowane.

Softbank i Asseco Slovakia są już notowane na warszawskiej giełdzie. Grupa chce wprowadzić na nasz parkiet cztery kolejne firmy: Asseco Czech, Asseco Balkans, Asseco CIS i połączony Softlab z Wa-Pro. Jest spora szansa, że część tych projektów zostanie zrealizowana jeszcze w tym roku.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Polecane