Moda na inwestowanie w jednostki uczestnictwa wśród Polaków zdaje się dopiero rozkręcać, a zarządzanie portfelami to całkiem intratny biznes. Nie dziwi więc, że każdy chciałby choć kawałek tego smacznego tortu ugryźć. Bank Pocztowy zagra jednak na dwa fronty. Z jednej strony zostanie dystrybutorem funduszy Ipopema TFI, a z drugiej utworzy własne, którymi zarządzać będzie Ipopema.
W ofercie będą 2-3 fundusze bezpieczne, czyli pieniężny, obligacyjny i być może mieszany.
Dystrybucja produktów Ipopemy rozpocznie się na początku 2015 r. Stworzenie własnej oferty funduszowej jest natomiast uzależnione od decyzji Komisji Nadzoru Finansowego. Zgodnie z oczekiwaniami banku, parasol powinien rozpocząć działalność w trzecim kwartale przyszłego roku. Fundusze działające w formule white label mogą mieć dwie formy. Ich aktywa mogą być inwestowane bezpośrednio na rynkach kapitałowych albo pośredniopoprzez inne, wybrane na rynku fundusze. Bank Pocztowy zdecydował się na to pierwsze. Na początku w ofercie pojawią się klasyczne benchmarkowe produkty o konserwatywnym profilu ryzyka. Cel to 0,5 mld zł aktywów w ciągu dwóch lat.
— Pracujemy nad oceną profilu ryzyka klientów Banku Pocztowego. Z badań wychodzi nam, że są to inwestorzy zachowawczy, dlatego zaoferujemy 2-3 fundusze bardziej bezpieczne, czyli pieniężny, obligacyjny i być może mieszany — tłumaczy Aleksander Widera, wiceprezes Ipopema TFI. To nie pierwszy projekt white label, w którym uczestniczy Ipopema. Firma tworzyła już fundusze, m.in. dla Alior Banku i Banku BGŻ.