Polacy nie oglądają reklam

06-08-2018, 22:00

Odsetek wyświetlanych banerów promocyjnych spełniających minimalne wytyczne dotyczące widoczności w II kwartale tego roku spadł na polskim rynku do 50 proc.

Odsetek wyświetlanych banerów promocyjnych spełniających minimalne wytyczne dotyczące widoczności w II kwartale tego roku spadł na polskim rynku do 50 proc. (wobec 52 proc. w I kwartale) — wynika z raportu „Viewability Benchmark Report” opracowanegoprzez firmę Meetrics.

Oznacza to, że dokładnie połowa reklam emitowanych na rodzimych stronach internetowych jest niewidoczna dla odbiorców. Średnia dla wszystkich badanych rynków w Europie była sporo wyższa od wyniku w Polsce i wyniosła 61 proc. Najwyższa oglądalność jest w Austrii (73 proc.), Niemczech (62 proc.) i Wielkiej Brytanii (58 proc.).

Niestety, również widoczność reklam wideo jest w Polsce poniżej średniej międzynarodowej, choć tu różnica w porównaniu z innymi rynkami nie jest aż tak duża. Rodzimy rynek osiągnął wskaźnik 51 proc., podczas gdy wartość przeciętna wyniosła 53 proc. Czas widoczności przekazów promocyjnych wideo w Polsce to 14 sekund, natomiast średnia dla rynku europejskiego to 14,6 sekund.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Polacy nie oglądają reklam