Polacy polubili zakupy za granicą

opublikowano: 17-01-2013, 00:00

Internautom nie wystarczają polskie e-sklepy. W zagranicznych kusi ich niższa cena, a także produkty, których w Polsce nie można dostać.

Polacy chętnie robią zakupy w zagranicznych sklepach, głównie ze względu na atrakcyjniejszą cenę. Tak odpowiedziało 44 proc. z 12 tys. badanych przez PayPala użytkowników serwisu. Pod tym względem nie odbiegamy od pozostałych krajów regionu. Drugim najważniejszym powodem wyboru sklepu online z innego kraju jest brak danej marki lub odpowiedniego modelu na krajowym rynku.

Prawie 28 proc. badanych nie znalazło poszukiwanego produktu w Polsce, a 14 proc. w poszukiwaniu konkretnej wersji udało się na wirtualne zakupy za granicę. Podobnie jest na Słowacji, w Czechach, Rumunii czy na Węgrzech. Badanie PayPala pokazuje też, że rośnie liczba niewielkich transakcji (do 100 zł).

— Wydawanie niskich sum oznacza z jednej strony, że oswoiliśmy internet jako miejsce codziennych, mniej istotnych zakupów. Z drugiej konsumenci częściej decydują się na zakup dóbr wirtualnych takich jak muzyka, gazety czy gry — mówi Damien Perillat, szef PayPala w Europie Środkowej i Wschodniej.

Drugi trend to rosnąca rola Azji w zakupach internautów. Tu także uwidacznia się rosnące zaufanie do kontrahentów niezależnieod barier kulturowych i geograficznych. Na zakupy w Azji, zależnie od kategorii, decyduje się średnio 25 proc. konsumentów w Polsce i w regionie. Z przeprowadzanych przez PayPal ankiet wynika również, że za granicą chętnie kupujemy dobra wirtualne (23 proc.), elektronikę(15 proc.), ubrania (11 proc.) oraz kosmetyki i biżuterię — poniżej 10 proc.

W 2012 r. prawie jedna trzecia ankietowanych kupowała na rynkach zagranicznych przynajmniej 1-2 razy na trzy miesiące. Rzadziej niż raz w roku za granicą kupowało tylko 17 proc. badanych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu