Polacy przejadają prawie 2 mld zł w mrożonkach

opublikowano: 27-01-2023, 16:59
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Wśród najczęściej kupowanych produktów mrożonych jest pizza. W sprzedaży dominują dyskonty.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jaka jest dokładna wartość rynku mrożonek
  • jaki udział w nim mają dyskonty
  • które kategorie produktów są najpopularniejsze

Mrożonki nie odchodzą do lamusa. Od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r. Polacy wydali na nie 1,84 mld zł – wynika z danych GfK Polonia (w okresie 2018-19 1,49 mld zł, 2019-20 1,63 mld zł, a 2020-21 1,71 mld zł). Najczęściej wybierali warzywa i dania gotowe, odpowiadające łącznie za 64 proc. rynku (w ogonie są natomiast m.in. owoce).

W przypadku warzyw konsumenci kupują przede wszystkim mieszanki i zupy (74 proc.), zamiast jednorodnych mrożonek (26 proc.). Natomiast w kategorii dań gotowych królową jest pizza – przypadło na nią 19 proc wszystkich kupowanych mrożonek. Wartość jej zakupu wzrosła o 19 proc., wolumen o 11 proc., a liczba transakcji o 7 proc. Statystyczny Polak wydał na mrożoną pizzę 64 zł.

– Potencjał tej kategorii zakupowej dostrzegają producenci i stale rozbudowują portfolio. Tylko od stycznia do listopada 2022 r. oferta pizzy mrożonej w Polsce powiększyła się o około 80 produktów – mówi Jakub Dubniak, konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Liderem sprzedaży mrożonek są dyskonty – mają 54 proc. udziału w wartości rynku. Ich domeną są marki własne, a te odpowiadają za 49 proc. wartości kupowanych mrożonek.

14

Tyle razy w roku przeciętny Polak kupuje produkty mrożone…

10

…a tyle na nie jednorazowo wydaje, czyli o 7 proc. więcej niż rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane