Wśród najczęściej kupowanych produktów mrożonych jest pizza. W sprzedaży dominują dyskonty.
Mrożonki nie odchodzą do lamusa. Od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r. Polacy wydali na nie 1,84 mld zł – wynika z danych GfK Polonia (w okresie 2018-19 1,49 mld zł, 2019-20 1,63 mld zł, a 2020-21 1,71 mld zł). Najczęściej wybierali warzywa i dania gotowe, odpowiadające łącznie za 64 proc. rynku (w ogonie są natomiast m.in. owoce).
W przypadku warzyw konsumenci kupują przede wszystkim mieszanki i zupy (74 proc.), zamiast jednorodnych mrożonek (26 proc.). Natomiast w kategorii dań gotowych królową jest pizza – przypadło na nią 19 proc wszystkich kupowanych mrożonek. Wartość jej zakupu wzrosła o 19 proc., wolumen o 11 proc., a liczba transakcji o 7 proc. Statystyczny Polak wydał na mrożoną pizzę 64 zł.
– Potencjał tej kategorii zakupowej dostrzegają producenci i stale rozbudowują portfolio. Tylko od stycznia do listopada 2022 r. oferta pizzy mrożonej w Polsce powiększyła się o około 80 produktów – mówi Jakub Dubniak, konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Liderem sprzedaży mrożonek są dyskonty – mają 54 proc. udziału w wartości rynku. Ich domeną są marki własne, a te odpowiadają za 49 proc. wartości kupowanych mrożonek.
Tyle razy w roku przeciętny Polak kupuje produkty mrożone…
…a tyle na nie jednorazowo wydaje, czyli o 7 proc. więcej niż rok wcześniej.