Polacy przeniosą planszówkę na tablety

  • Marta Bellon
opublikowano: 25-02-2015, 00:00

Dwie polskie firmy podjęły wyzwanie przeniesienia znanej gry ekonomicznej na urządzenia mobilne.

W „Brass” — jedną z najbardziej popularnych gier ekonomicznych na świecie, już wkrótce będą mogli pograć posiadacze tabletów na całym świecie. Na urządzenia mobilne znaną planszówkę przeniosą dwie polskie firmy: Phalanx i Cublo. Planszowa gra „Brass” pojawiła się na rynku w 2007 r. Dziś — osiem lat po premierze — zajmuje 15. miejsce w rankingu najlepszych planszówek branżowego serwisu BoardGameGeek, który bazuje na ocenach użytkowników. Jej akcja toczy się w XVIII-wiecznym Lancashire. Gracze wcielają się w role przedsiębiorców starających się zarobić jak najwięcej pieniędzy w czasach rewolucji przemysłowej.

Muszą zdecydować, czy zainwestować w węgiel, żelazo, stocznie czy inne gałęzie przemysłu. Przedsiębiorstwa, które przynoszą zysk, zapewniają punkty zwycięstwa, wygrywa więc ten, kto zbierze ich najwięcej. Grę wymyślił Martin Wallace, ceniony brytyjski projektant gier planszowych znany z takich tytułów, jak „Steam” — gra o rozwijaniu taboru i sieci kolejowej, czy „Świat Dysku: Ankh Morpork” — gra blefu i strategii oparta na popularnym cyklu Terry’ego Pratchetta. Phalanx już wcześniej współpracował z Martinem Wallace’em przy okazji polskich wydań gier „Ankh Morpork” i „07 zgłoś się”.

Ale opracowanie cyfrowej wersji planszówki to pierwsze tego typu wyzwanie, przed którym staje wydawnictwo z Opola. W ubiegłym roku rozpoczęło współpracę z firmą Cublo, specjalizującą się w aplikacjach mobilnych, która ma już na koncie dwie gry na platformy mobilne inspirowane grami planszowymi.

— Polska to ciągle mały rynek dla takich produkcji, dlatego celem są głównie rynki zachodnie. Aplikacje mobilne dystrybuuje się na całym świecie. Jeśli gra odniesie sukces, na pewno będziemy szukali kolejnych tytułów wartych wydania w takiej formie. „Brass” jest więc produkcją na wszystkie rynki — zarówno polskie, zachodnie, jak i wschodnie, w tym dalekowschodnie — mówi Michał Ozon z Phalanksa. Cyfrowa wersja „Brass” będzie miała swoją premierę w systemach iOS i Android w drugiej połowie roku.

— Naszym celem jest październik 2015 r., software to jednak bardzo nieprzewidywalna branża — zastrzega Michał Ozon. Gra dostanie, inną niż w wydaniu papierowym, nową oprawę graficzną nawiązującą do starych map, kart i pocztówek. Przenoszenie popularnych gier z planszy na ekrany zaczęło się już kilka lat temu, gdy pojawiła się umożliwiająca to technologia. Pierwszą planszówką opublikowaną na platformy mobilne był „Small World” Phillipe’a Keyaertsa, która była dostępnaw wersji na tablety już w 2010 r.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon, PAP

Polecane