Polcolorit obiecuje zyski

Anna Pronińska
opublikowano: 15-01-2009, 00:00

Władze piechowickiego producenta płytek zapowiadają poprawę wyników w 2009 r. Rosnąć ma również eksport.

Władze piechowickiego producenta płytek zapowiadają poprawę wyników w 2009 r. Rosnąć ma również eksport.

Polcolorit wychodzi ze strat. O tym przekonani są członkowie zarządu.

— Optymistycznie patrzymy na 2009 r. Zrealizujemy budżet, który zakładamy. Mogę tylko powiedzieć, że przychody będą wyższe niż w 2008 r. Ten rok zakończymy zyskiem netto, choć myślę, że zysk powinien pojawić się wcześniej, jeszcze w pierwszym półroczu — mówi Krzysztof Olszewski, nowy wiceprezes Polcoloritu.

Przypomnijmy, że po trzech kwartałach 2008 r. strata netto producenta wyniosła 8,8 mln zł, a przychody sięgnęły 69,9 mln zł.

— Nie widzę możliwości wyjścia spółki na zero na koniec 2008 r. Zysk na koniec tego roku jest oczywiście możliwy. Niepokój budzi jednak spadający przychód — w październiku o 5,4 proc., wobec tego samego okresu w 2007 r. Spółce powinno pomóc bardzo mocne osłabienie złotego, co może przełoży się na wzrost przychodów z eksportu oraz dodatni wynik na różnicach kursowych — komentuje Bartosz Arenin z DM PKO BP.

W rozmowie z "PB" wiceprezes Polcoloritu zapowiedział również, że zarząd będzie chciał opublikować oficjalną prognozę na 2009 r. Mimo optymizmu co do poprawy wyników, Krzysztof Olszewski obawia się, że ten rok będzie trudny dla branży producentów płytek.

— Drugie półrocze 2008 r. pokazało, że jest i będzie ciężko — dla Polcoloritu ze względu na ogólną recesję na rynku oraz w związku z prowadzoną restrukturyzacją — dodaje wiceprezes.

Spółka chce położyć nacisk na zmiany w dziale sprzedaży. Zamierza m.in. pozyskać nowe sieci sprzedaży również na rynkach zagranicznych i planuje skrócić czas wprowadzania nowych produktów na rynek. Polcolorit przymierza się też do ekspansji zagranicznej.

— Zamierzamy zwiększyć eksport do 45 proc. na koniec 2009 r., co wiąże się z pozyskaniem nowych rynków i przedstawicieli handlowych. Nadzieje wiążemy z rozbudową infrastruktury hotelowej. Liczymy, że w I kwartale pojawią się zamówienia — mówi wiceprezes.

Spółka najwięcej eksportuje na Wschód — do Rosji, Kazachstanu i Ukrainy. Jej płytki trafiają również do Czech, Bułgarii i na Węgry. Wiceprezes mówi, że firma walczy też o rynki egzotyczne, jak Albania, Gruzja czy Turkmenistan. Dziś eksport sięga niemal 40 proc. w przychodach Polcoloritu.

Anna Pronińska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu