Polska MOC w niemieckich hulajnogach

opublikowano: 07-10-2019, 22:00

Market One Capital postawił na Tier Mobility. Dołączył do międzynarodowych funduszy, które w tej rundzie zainwestowały w projekt 60 mln USD.

Market One Capital (MOC), polski fundusz finansujący start-upy, przyłączył się do jednej z największych rund B, jakie w tym roku przeprowadzono na Starym Kontynencie. Na celowniku grupy międzynarodowych inwestorów znalazła się niemiecka spółka Tier Mobility, rozwijająca usługę wynajmu elektrycznych hulajnóg miejskich.

W SKALI EUROPEJSKIEJ:
W SKALI EUROPEJSKIEJ:
Inwestycja w Tier Mobility jest jedną z największych w tzw. serii B, jakie w tym roku zrealizowano w Europie. Cieszy mnie, że mamy w niej swój udział i wchodzimy przy tym we współpracę z takimi funduszami, jak Northzone, White Star, Goodwater – podkreśla Marcin Kurek, partner zarządzający w Market One Capital.partner zarządzający w Market One Capital.
Fot. WM

Firma pozyskaławłaśnie 60 mln USD głównie od funduszy Mubadala Capital i Goodwater Capital. Pieniędzmi sypnęli też inni, nowi i dotychczasowi inwestorzy, m.in. AXA Germany, Evli Growth Partners, White Star Capital, Northzone, Speedinvest. Start-up, który na rynek wszedł w 2018 r. od inwestorów pozyskał już w sumie ok. 100 mln EUR.

Polski MOC dokapitalizował projekt już trzykrotnie — w rundzie A, wewnętrznej transzy finansowej i właśnie ogłoszonej rundzie B. Fundusz nie ujawnia jednak kwoty, jaką wydał na rozwój niemieckiej spółki. Jest to natomiast jedna z największych inwestycji, jakie ma na koncie.

Udział funduszu w kapitalizacji Tier Mobility nie jest dominujący, jednak rodzime podmioty venture capital rzadko wychodzą za granicę. W kraju kurczowo trzyma je zwykle publiczne finasowanie i związane z nim wymogi inwestowania w projekty z „polskim pierwiastkiem”. Market One Capital przełamuje ten schemat — jest zasilany przez Europejski Fundusz Inwestycyjny i prywatny kapitał m.in. od współzałożycieli Grupy Pracuj, DocPlannera, Brainly, Eobuwie.pl.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Tier Mobility jest jedną z najszybciej rosnących spółek w swojej kategorii. Próg 10 mln przejazdów osiągnęła szybciej niż Lime i Bird, czyli jej główni konkurenci. Firma działa już w ponad 40 miastach, w 12 krajach. Ma też szansę na zdobycie pozycji lidera w Niemczech, które w czerwcu uregulowały prawnie kwestię elektrycznych hulajnóg, otwierając tym samym przestrzeń dla biznesu — wyjaśnia Marcin Kurek, zarządzający MOC.

Jego zdaniem w tym segmencie tkwi duży potencjał, bo już teraz przejazdy o dystansie do 3 km stanowią połowę całego globalnego transportu osobowego.

— Analizy wykazują również, że osoby wybierające inny środek transportu niż samochód wydają w mieście więcej pieniędzy, co przyczynia się do ich rozwoju. Doceniam to, że Tier Mobility jest otwarty na współpracę z miastami i wchodzi z nimi w partnerstwa, zwiększając tym samym szanse rozwoju własnego biznesu — dodaje Marcin Kurek.

Błyskawiczny rozwój spółki nie tylko w zakresie usług elektromobilnych, ale i technologii konsumenckich podkreśla również Chi-Hua Chien, partner zarządzający Goodwater Capital. MOC zainwestował dotychczas w 11 start-upów, w tym cztery zagraniczne (Tire Mobility, EverSports, Welcomepickups, Nautal).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane