Polska platforma dla chińskiej oświaty

opublikowano: 14-03-2014, 00:00

Kontrakt Learnetic, firmy z Gdańska, z chińskim dostawcą rozwiązań edukacyjnych wprowadzi jej informatyczne rozwiązania do Państwa Środka. I otwiera furtkę do kolejnych rynków azjatyckich.

Oprogramowanie edukacyjne gdańskiej firmy stanie się niebawem bazą dla rozwiązań, z których będą korzystać uczniowie ze szkół w Chinach. To efekt kontraktu, jaki Learnetic podpisała ze stacjonującą w Państwie Środka firmą Wuhan Tianyu Information Industry. Prowadzi ona — poza produkcją kart płatniczych czy kart SIM dla banków i dostawców telekomunikacyjnych — również działalność technologiczną na rynku edukacyjnym. Tianyu jest obecna w 18 chińskich prowincjach, a wśród jej klientów są lokalne wydawnictwa, w tym People’s Education Press, Beijing i Normal University Publishing Group.

Od polskiego partnera firma nabyła bezterminową licencję na oprogramowanie umożliwiające m.in. tworzenie i edycję treści edukacyjnych, e-podręczników, kursów interaktywnych czy platform edukacyjnych, dostosowane do odczytu zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Learnetic przez pięć lat będzie dodatkowo wspierać ją od strony technologicznej, z możliwością przedłużenia współpracy.

W skali globalnej

Kontrakt z chińskim partnerem to efekt wyjazdów na targi i prezentacji oferty na międzynarodowych wystawach.

— Zawarta umowa stanowi bardzo dobre referencje i daje legitymację do rozmów również z innymi, lokalnymi firmami. Chiny to olbrzymi i bardzo obiecujący rynek, a stamtąd otwierają się również furtki do kolejnych rynków azjatyckich, na przykład Kazachstanu czy Gruzji — zaznacza Artur Dyro, współwłaściciel Learnetic. Dla jego firmy nie jest to pierwszy zagraniczny kontrakt. Rozwiązania Learnetic zostały już wdrożone, za pośrednictwem lokalnych klientów, na rynkach ok. 30 państw.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Naszymi klientami są często liderzy na danym rynku wydawniczym, np. Pearson Australia w Australii i Nowej Zelandii, Positivo Informatica w Brazylii, Aksorn w Tajlandii. Obecnie rozmawiamy o licencjonowaniu produktów na kolejne rynki, w grę wchodzą m.in. Niemcy, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Włochy, Norwegia, Rosja, Kazachstan, Indie, Azerbejdżan — wylicza Artur Dyro.

Strategia rozwoju

Gdańska firma pracuje nad nowoczesnymi technologiamiedukacyjnymi, w tym rozwiązaniami mobilnymi od 2010 r. Obecnie w ofercie posiada m.in. narzędzia do edycji i zarządzania procesem wytwarzania interaktywnych treści, w tym eBooków, mobilną platformę dystrybucji treści cyfrowych i narzędzia do kreowania treści interaktywnych. Jednak, mimo że działa z Polski, na krajowym rynku uaktywnia się w minimalnym stopniu (firma swoją działalność rozpoczynała od Stanów Zjednoczonych, Ameryki Południowej i Azji).

— Dopiero rządowe propozycje dotyczące m.in. darmowego podręcznika czy e-podręcznika zachęciły rynek wydawniczy do tego, żeby poszukać nowych rozwiązań i zainteresować się technologią cyfrową — zauważa Artur Dyro. Learnetic koncentruje się więc znacznie mocniej na szukaniu klientów za granicą. Zamierza też postawić na rozwój samego produktu.

— Próbujemy dokonać integracji naszej oferty i uruchomić platformę do tworzenia i dystrybucji treści interaktywnych, dostosowaną do konkretnych rynków. Podejmujemy tę próbę w Polsce i w kilku innych państwach. Jest to dla nas wyzwanie, bo rynki związane z rozwiązaniami edukacyjnymi są zazwyczaj zdecentralizowane — mówi Artur Dyro.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane