Polski startup liderem w Europie

opublikowano: 05-02-2020, 16:22

DobryMechanik.pl, polski startup ułatwiający kierowcom umawianie wizyty w warsztacie samochodowym, miał w IV kwartale największą liczbę użytkowników w Europie w swojej kategorii.

Według SimilarWeb, polski startup z ponad 750 tys. odwiedzin, wyprzedził brytyjski WhoCanFixMyCar.com, który miał ok. 400 tys. użytkowników. Na kolejnych miejscach znalazły się ClickMechanic.com i Vroomly.com (po ok. 300 tys.).

fot. Borys Skrzyński
fot. Borys Skrzyński
None
None

Z badania przeprowadzonego na zlecenie DobryMechanik.pl wynika, że kierowcy wydali w 2019 roku średnio 1,36 tys. zł na różnego rodzaju naprawy aut. 65 proc. kierowców odwiedziło warsztat 1-2 razy w roku.

- Polska zajmuje trzecie miejsce w Europie pod względem wartości rynku usług i napraw samochodów. Rynek o wartości szacowanej na około 36 miliardów złotych stanowi olbrzymi potencjał i wyzwanie dla jego uczestników – powiedział Filip Goździewicz z zarządu DobryMechanik.pl. - Widać, że zmierzamy w dobrym kierunku, ponieważ w ciągu ostatniego roku podwoiliśmy liczbę klientów i potroiliśmy przychody – dodał.

Polska jest na drugim miejscu w Europie, pomijając najmniejsze państwa, pod względem liczby aut na 1 tys. osób (698 pojazdów). Pod tym względem wyprzedzają nasz kraj tylko Włochy (721). Jednocześnie szacuje się, że w Polsce działa 22 tys. niezależnych warsztatów.

 W spółkę DobryMechanik.pl zainwestował czołowy polski fundusz VC Market One Capital oraz grupa prywatnych inwestorów, m.in. Mariusz Gralewski, założyciel Znanego Lekarza i GoldenLine.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane