Polski wybór na bezdroża

Suzuki Grand Vitara to najchętniej kupowane w Polsce używane auto terenowe.

Co roku w Polsce sprzedaje się ponad dwa razy więcej samochodów używanych niż nowych. Internetowy serwis ogłoszeniowy OtoMoto regularnie przygotowuje zestawienia najpopularniejszych aut na rynku wtórnym. Tym razem przyjrzał się najpopularniejszym samochodom terenowym na rynku wtórnym w 2016 r.

Wyświetl galerię [1/2]

LIDER: Szczególnie często w serwisie OtoMoto oferuje się model Suzuki Grand Vitara z 2006 r., który kosztuje średnio 27 tys. zł. ARC

Suzuki górą

Mimo ich przeznaczenia auta terenowe bardzo często wrzuca się do jednego worka z SUVami, którymi ich posiadacze chętnie poruszają się po mieście. O ile jednak SUV-y można potraktować jako modele uniwersalne, które sprawdzą się jako auta rodzinne, miejskie lub biznesowe, o tyle terenówki nie są aż tak funkcjonalne. Ich przeznaczeniem jest udział w przygodzie właściciela.

— Dla użytkowników SUV-ów i crossoverów najważniejsze są widoczność z wysoko posadowionego fotela i systemy wspomagające kierowcę w trudniejszych warunkach. Natomiast auto terenowe zazwyczaj ma inną konstrukcję i sposób napędzania 4x4. Przyjęło się, że jest wyposażone w ramę, która usztywnia nadwozie podczas jazdy w trudnym terenie, a napęd ma reduktor. Do auta z ramą łatwiej zamontować wyciągarkę, mocne zderzaki i progi — wyjaśnia Krzysztof Czajkowski z portalu Turystyka4x4.pl.

Terenówki uplasowały się na szóstym miejscu wśród wszystkich ofert OtoMoto, zaraz po popularnych SUV-ach i coupé. Stanowią prawie 6 proc. zapytań użytkowników serwisu z uwzględnieniem typu nadwozia. W 2016 r. można było w nim wybierać auto spośród ponad półtora miliona ogłoszeń. Najwięcej pytań w kategorii samochody terenowe dotyczyło modelu Suzuki Grand Vitara, często widywanego na polskich ulicach. Na drugim miejscu była Toyota RAV4, zaś na trzecim stylowa Honda CR-V.

Toyota nie odpuszcza

Wśród marek produkujących auta z nadwoziem przygotowanym do pokonywania przeszkód o podium walczą Toyota i Suzuki. Pierwsza marka jest najczęściej poszukiwana przez użytkowników serwisu OtoMoto, natomiast druga — najczęściej oferowana przez sprzedających. Chętnie sprzedawane są również modele Jeepów — wystawia je 10,7 proc. ogłoszeniodawców. Szczególnie często oferuje się model Suzuki Grand Vitara z 2006 r., który kosztuje średnio 27 tys. zł. Srebro należy do Jeepa Cherokee (najczęściej oferowany rocznik 2006). Ostatni model w pierwszej trójce to popularna Toyota RAV4 — najczęściej z 2004 r.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Polski wybór na bezdroża