Brytyjska firma Move.ai koncentruje działalność na rozwiązaniach motion capture, które umożliwiają cyfrowe odwzorowywanie naturalnych ruchów człowieka. Technologia zwiększa płynność poruszania się animowanych postaci w 3D, sięgają więc po nią np. producenci filmów czy gier komputerowych. Rynkowe perspektywy rozwoju tego rodzaju rozwiązań sprawiają, że wokół Move.ai zaroiło się od międzynarodowych inwestorów venture capital (VC).
Spółka zdobyła właśnie 10 mln USD. Zainwestowały w nią: Play Ventures, Warner Music Group, Cell Cap, Chris Lee, Matthew Ball, Octava, Animoca Brands, Animoca Ventures, FOV Ventures. W rundzie wzięli udział także inwestorzy z Polski — fundusze Move.ai RKKVC, Level2 Ventures oraz aniołowie biznesu, m.in. Łukasz Borkowski (PwC), Kacper Ostrowski (partner BCG), Piotr Pągowski (wcześniej związany z CD Projektem), Andrzej Bartos (senior partner Innovy), Przemysław Schmidt (współzałożyciel Trigonu). Fundusz RKKVC zainwestował w Move.ai również w ramach ubiegłorocznej rundy — wówczas firma z Londynu zebrała od międzynarodowych podmiotów około 30 mln zł.
Nowoczesne podejście do animacji 3D
Zebrany z rynku VC kapitał Move.ai przeznaczy na dwa główne cele: przyspieszenie rozwoju rozwiązań animacji 3D napędzanych przez sztuczną inteligencję oraz rekrutację specjalistów ds. inżynierii, badań, marketingu i sprzedaży.
Tino Millar, współzałożyciel i dyrektor generalny Move.ai, podkreśla, że celem spółki jest demokratyzacja animacji 3D. Dzięki pieniądzom od inwestorów spółka będzie mogła intensywniej pracować nad obniżeniem kosztów animacji 3D, czyniąc ją bardziej dostępną dla twórców. „Dzięki produktom do przechwytywania ruchu firmy Move.ai każdy może uzyskać dane o ruchu wysokiej jakości, które dotychczas były dostępne tylko dla dużych studiów” — wyjaśniają przedstawiciele spółki w komunikacie.
Technologia na celowniku inwestorów
Takie podejście mocno rozszerza bazę potencjalnych odbiorców technologii, natomiast z punktu widzenia inwestorów zwiększa szanse na zysk z inwestycji.
— Animacja na bazie przechwytywania obrazu będzie wkrótce kluczowym elementem ekspresji artystycznej w metaverse’ach, grach i upowszechniającej się pogłębionej rzeczywistości — mówi Adam Rudowski, general partner w Level2 Ventures.
— Finansowanie w wysokości 10 mln USD wskazuje, że mimo trudnego czasu na rynku VC najlepsze spółki nie mają problemu ze zbieraniem kapitału. Jako inwestor, jestem przekonany, że Move.ai może mieć znaczący wpływ na przemysł animacji 3D — dodaje Mateusz Bodio, zarządzający funduszem RKKVC.

