Czytasz dzięki

Polskie Twisto zgarnęło 17 mln zł

opublikowano: 16-11-2020, 12:18

Fintech przeznaczy pieniądze na rozwój płatności odroczonych. Na rynku szykuje się zacięta rywalizacja.

Modne płatności:
Modne płatności:
Michal Smida, założyciel i CEO Twisto, mówi, że fintech intensywnie pracuje nad poszerzeniem listy sklepów oferujących usługę Twisto Pay. Jednocześnie bada możliwość współpracy z innymi operatorami płatności, by zająć pozycję lidera na szybko rosnącym rynku.

Twisto Polska od dwóch lat rozwija u nas innowacyjne rozwiązania płatnicze. Jego właściciele, ING Bank Śląski i czeska spółka Twisto Payments, zdecydowali się podnieść kapitał o 17 mln zł w ramach kolejnej rundy inwestycyjnej, która wkrótce zostanie zamknięta. Pieniądze w całości zostaną przeznaczone na rozwój Twisto Pay, czyli odroczonych płatności. To usługa umożliwiająca klientom e-sklepów robienie zakupów “na kreskę”.

Twisto Pay jest dostępne w około 700 sklepach internetowych jako jedna z metod płatności w bramce płatniczej imoje ING Banku Śląskiego. Twisto zapowiada, że dzięki inwestycji akcjonariuszy już na początku 2021 r. liczba sklepów akceptujących Twisto Pay wzrośnie, czyniąc z Twisto lidera płatności odroczonych w tym segmencie.

Obecnie liderem rynku pod względem liczby obsługiwanych sklepów jest PayPo. Rozwiązanie jest już dostępne w ponad tysiącu e-sklepów, a firma finalizuje właśnie współpracę z kolejnymi dużymi markami. Odroczone płatności oferują także PayU, AIQLABS i LeaseLink. Testuje je również Allegro w ramach swojej platformy transakcyjnej.

Szacuje się, że w 2020 r. wartość rynku e-commerce w Polsce przekroczy 70 mld zł i będzie dynamicznie rosła w kolejnych latach. Rynek odroczonych płatności, według kwietniowych szacunków PayPo, osiągnie natomiast w tym roku 1 mld zł i 3 mld zł w przyszłym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane