
Według danych zaprezentowanych przez dystrybutora Astra International łącznie nabywców znalazło 78 908 pojazdów wobec 7 866 sztuk w kwietniu 2020 r. Tak spektakularna dynamika jest wynikiem zaniżonej bazy, w pierwszym pełnym miesiącu obowiązywania lockdownu.
Jednak w odniesieniu do marca sprzedaż spadła o 7,1 proc. Wtedy to indonezyjski rząd ogłosił specjalną inicjatywę podatkową, zachęcającą do kupowana nowych samochodów. Na trzy miesiące zawieszony został podatek od luksusu od kupna lokalnych samochodów osobowych z silnikami mniejszymi od 1500 cm3.
Marzec był pierwszym miesiące z dodatnią zmianą od roku. Sprzedaż wzrosła o 10 proc. w ujęciu rocznym osiągając poziom 84 190 pojazdów.
Wynik za cały pierwszy kwartał 2021 r. był o 21 proc. niższy niż rok wcześniej i wyniósł łącznie 187 021 pojazdów.
Stowarzyszenie branżowe Gaikindo prognozowało w marcu, że w tym roku dojdzie do około 30 proc. odbicia sprzedaży samochodów do 760 tys. sztuk.