Ponoć każdy może zostać milionerem

Marcin Bołtryk
opublikowano: 23-06-2000, 00:00

Ponoć każdy może zostać milionerem

Bierne oszczędzanie nie wystarczy, trzeba inwestować zasoby

JEDNA Z TEZ: Bodo Schaefer jest zdania, że nasz sposób myślenia doprowadził nas do tego, kim dzisiaj jesteśmy. Ale ten sam sposób myślenia nie doprowadzi nas do tego, kim naprawdę chcielibyśmy zostać. fot. Grzegorz Kawecki

W warszawskim hotelu Forum odbyło się po raz pierwszy zorganizowane w Polsce seminarium poświęcone finansom osobistym. Organizatorzy starali się pokazać, że nawet niewielkimi zarobkami można racjonalnie zarządzać. W efekcie każdy może zostać milionerem.

Imprezę przygotowała firma Schaefer Finanz Coaching Polska, której przedstawiciele przyznali, że nie spotkali się w Polsce z przychylnym przyjęciem.

Lekcja dla niedowiarków

— Większość osób podchodziła do naszej propozycji z nieufnością, której przyczyną było kojarzenie spotkania z różnego rodzaju oszustwami, tzw. piramidami — mówi Andrzej Spuła, dyrektor Schaefer Finanz Coaching Polska.

Seminarium „Droga do finansowej wolności” było przede wszystkim lekcją na temat, jak obchodzić się ze swoimi finansami, przezwyciężyć kłopoty finansowe, zredukować zadłużenie i wreszcie rozsądnie inwestować. Głównym prowadzącym był Bodo Schaefer, autor publikacji „Droga do finansowej wolności — w siedem lat do pierwszego miliona”.

— Schaefer w wieku 26 lat zbankrutował, natomiast niespełna trzy lata później był już milionerem — opowiada Andrzej Spuła.

W spotkaniu wziął udział również Bernd Reintgen, doradca finansowy Bodo Schaefera, który przedstawił filozofię inwestowania na rynkach europejskich i światowych. Ze strony polskiej wystąpił Andrzej Spuła, który od czterech lat stosuje w praktyce teorię Bodo Schaefera.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Stereotypy

Wiele przesądów ograniczaja finansowy rozwój. Jednym z nich jest wiara, że problemy finansowe może rozwiązać tylko podwyżka.

— Błędem jest również postrzeganie inflacji jako czynnika pozbawiającego sensu oszczędzanie. Dzięki inflacji można powiększyć swój majątek. Wystarczy tylko mądrze ulokować kapitał — twierdzi Bodo Schaefer.

Według niego, kluczem do bogactwa jest mądre oszczędzanie. Jednak nie chodzi o oszczędzanie bierne. Należy systematycznie odkładać pieniądze na specjalne konto, te środki można inwestować.

Trzeba przyzwyczaić własną świadomość do „bycia bogatym”, tym samym zdeterminować ją do podjęcia konstruktywnych działań.

— Temu służy tzw. trick z banknotem 1000 DEM. Chodzi o nabycie świadomości pewnego bezpieczeństwa. Zawsze powinniśmy mieć w portfelu większą sumę (np. 600 zł), której nie wydamy — tłumaczy Bernd Reintgen.

Ważna jest też szybkość działania.

— Ludzie sukcesu ważne rzeczy załatwiają natychmiast — wyjaśnia Bodo Schaefer.

Niezmiernie ważne jest również dostosowanie swojego ewentualnego zadłużenie do możliwości, jakimi się dysponuje.

— Temu służy prezentowana zasada 50 na 50. Jeżeli stać nas na spłatę zadłużenia w miesięcznych ratach wysokości np. 2 tys. zł, powinniśmy wynegocjować z bankiem ratę co najwyżej wysokości 1 tys. zł, a pozostały tysiąc zainwestować — wyjaśnia Bernd Reintgen.

Marcin Bołtryk

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane