Krakowska spółka nowych technologii Teroplan chce pod marką SuperPKS skupić firmy wożące ludzi grupowo.
Nowa marka stawia przede wszystkim na wysoki standard i niskie ceny.
Krakowska spółka nowych technologii Teroplan chce pod marką SuperPKS skupić firmy wożące ludzi grupowo.
Nowa marka stawia przede wszystkim na wysoki standard i niskie ceny.
— Ma być odpowiedzią na działania konkurencji, ale i na rosnące wymagania pasażerów, którzy oczekują wygodnych i nowocześnie wyposażonych autobusów także na krótszych trasach, co wyróżnia to przedsięwzięcie. Realizują je przewoźnicy z różnych regionów Polski, wspierani technologicznie i marketingowo przez naszą firmę, która jest też właścicielem marki — wyjaśnia Andrzej Soroczyński, prezes Teroplanu.
To polska firma z branży IT, która tworzy rozwiązania dla transportu publicznego. W SuperPKS to przewoźnicy, którzy działają formalnie i organizacyjne jako niezależne podmioty, odpowiadają za świadczenie usług przewozowych. Ciągle trwa szukanie kolejnych, którzy byliby gotowi działać pod wspólną marką. — Ofertę udziału w tym przedsięwzięciu kierujemy do tych przewoźników, którzy, rozumiejąc rosnące wymagania pasażerów, chcą podnosić standard oferowanych przez siebie usług, a tym samy zwiększać swoją konkurencyjność na rynku transportu publicznego — mówi Andrzej Soroczyński.
Pod marką SuperPKS będą jeździły autobusy, które zapewniają wysokie standardy wyposażenia i komfort podróżowania.
— Najczęściej będą to pojazdy marki Scania Touring, ale nie tylko — informuje prezes Teroplanu. Na razie pod marka SuperPKS jeżdżą cztery autobusy. Obsługują codziennie jedno połączenie z Gdyni do Warszawy i jedno z Gdańska do Warszawy oraz kursy powrotne. Zatrzymują się w Nowym Dworze Gdańskim, Elblągu, Pasłęku, Ostródzie, Mławie i Płońsku. Dwie pozostałe trasy to Elbląg — Poznań przez Malbork, Kwidzyn, Grudziądz, Bydgoszcz, Żnin, Gniezno oraz Gdańsk — Suwałki przez Elbląg, Ornetę, Bartoszyce, Kętrzyn, Giżycko, Olecko. W wakacje ma ruszyć linia, obsługiwana przez PKS Suwałki, z Suwałk do Warszawy przez Dubowo, Nowinkę, Augustów, Bargłów, Rajgród, Bełdę, Grajewo, Szczuczyn, Stawiski, Łomżę, Śniadowo, Ostrów Mazowiecką.
— W planach jest uruchomienie linii w innych częściach Polski w ramach współpracy z kolejnymi przewoźnikami. Docelowo chcemy, aby siatka połączeń obejmowała całą Polskę — mówi Andrzej Soroczyński. Linie SuperPKS mają się zatrzymywać także w mniejszych miastach, bo twórcy sieci twierdzą, że jest duże zapotrzebowanie na połączenia z miastami wojewódzkimi. Trasy będą jednak planowane tak, by optymalizować czas podróży. © Ⓟ
RAZEM: Przewoźnicy skupieni w SuperPKS-ie jeżdżą także na krótszych trasach. Marketingowo i technologicznie wspiera ich firma Teroplan. [FOT. ARC]
Podpis: Marcin Bołtryk