Czytasz dzięki

Pracodawco, płać częściej

opublikowano: 26-10-2020, 22:00

Część pracowników chciałaby, aby tydzień pracy został skrócony, a pensje były wypłacane np. co tydzień.

21 proc. pracowników w Polsce chciałoby dostawać pensję co dwa tygodnie, a 15 proc. co tydzień — wynika z badania firmy ADP „Workforce view in Europe 2020”. Wypłaty dwa razy w miesiącu mają najwięcej zwolenników wśród osób w wieku 18-24 lata (21 proc.) i 25-34 lata (23 proc.) oraz 55+ (24 proc.). Natomiast w grupie wiekowej 45-50 lat 19 proc. pytanych wolałoby otrzymywać wynagrodzenia co tydzień.

— Widać wyraźną zmianę w podejściu pracowników — przede wszystkim oczekują od pracodawców większej elastyczności. Stąd m.in. chęć zmiany systemu wypłat. Choć w Polsce prawnie jest taka możliwość, to może okazać się wyzwaniem dla pracodawców, bo zwiększa obciążenie formalnościami, związanymi np. z rozliczaniem składek i wyliczaniem wynagrodzeń — mówi Anna Barbachowska, HR Business Partner z firmy ADP Polska.

Potrzeba zmian widoczna jest też w opiniach polskich pracowników o czasie pracy. 38 proc. chciałoby kontynuować ją w systemie ośmiu godzin dziennie przez pięć dni w tygodniu, otrzymując takie samo wynagrodzenie.Za utrzymaniem tego modelu jest 35 proc. pracowników w wieku 18-24 lata i a 54 proc. w grupie 55+. Jednocześnie 32 proc. respondentów opowiada się za wydłużonym tygodniem pracy, ale z wyższą pensją. Nie brakuje też zwolenników krótszego tygodnia pracy, ale z większą liczbą dziennych godzin za takie samo wynagrodzenie. Takie rozwiązanie popiera 23 proc. pracowników.

— Mówi się też o czterodniowym tygodniu pracy, a na przykład eksperyment japońskiego Microsoftu pokazuje, że może być to korzystne także dla pracodawcy. Widoczny jest wzrost efektywności i zadowolenia z pracy — komentuje Anna Barbachowska.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane