Pracownik woli sieć

MK
opublikowano: 28-09-2011, 00:00

Barometr „Pulsu Biznesu”

Technologie sieciowe zmieniają nasz stosunek do pracy, firmy i szefa. Aż 88 proc. pracowników ma konto w serwisie Facebook. Niemal trzy czwarte (73 proc.) z nich sprawdza je co najmniej raz, a co trzecia osoba (33 proc.) minimum pięć razy dziennie. Takie wnioski przynosi druga doroczna edycja raportu Cisco Connected World Technology Report.

— Poprzednie pokolenia wolały kontakty osobiste, natomiast ludzie rozpoczynający dzisiaj karierę zawodową skłaniają się ku interakcjom internetowym — uważa Dariusz Fabiszewski, dyrektor generalny Cisco w Polsce.

Rzeczywiście, siedmiu na dziesięciu zatrudnionych „zaprzyjaźniło” się ze swoimi kierownikami lub współpracownikami na Facebooku. Natomiast ponad dwóch na trzech (68 proc.) amatorów Twittera obserwuje na tym portalu działania szefów lub kolegów, w tym 42 proc. śledzi poczynania przedstawicieli obu tych grup jednocześnie. Tylko jedna trzecia (32 proc.) woli zachować prywatność.

Prawie sześciu na dziesięciu (58 proc.) czynnych zawodowo respondentów stwierdza, że urządzenia mobilne (laptop, smartfon, tablet) są „najważniejszą technologią w ich życiu”. Nieco większy odsetek (60 proc.) uważa, że nie trzeba siedzieć w biurze, aby pracować wydajnie.

Według dyrektora Fabiszewskiego, wyniki raportu powinny skłonić szefów firm do ponownej analizy potencjalnych kierunków zmian, by pozyskać i zatrzymać w firmie utalentowanych pracowników. — Świat jest bardziej zależny od internetu niż jeszcze kilka lat temu, a każde następne pokolenie będzie pogłębiało tę tendencję. Już teraz dyrektorzy IT muszą zaplanować rozwój obsługiwanych sieci i skalować je pod kątem bezpieczeństwa i mobilności wymaganej przez osoby wchodzące na rynek pracy — wskazuje Dariusz Fabiszewski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu