Praktyczna usługa w e-Urzędzie Skarbowym

Justyna Klupa
opublikowano: 2023-04-03 20:00

Podatnicy mogą przeglądać historię złożonych deklaracji na stronie e-US. Dotyczy to zarówno dokumentów przesłanych w formie papierowej, jak i elektronicznej.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jaką usługę udostępniono w eUrzędzie Skarbowym?
  • Co obejmuje nowa usługa w eUS?
  • Czy deklaracje można wyłącznie przeglądać, czy można je również pobierać i drukować?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

E-Urząd Skarbowy (e-US) umożliwia podatnikom załatwienie wielu spraw online bez wychodzenia z domu. Również przedsiębiorcy znajdą w nim wiele informacji dotyczących prowadzonej działalności. Serwis zapewnia również dostęp do różnych dokumentów, np. zaświadczeń. Działającą w e-US usługą przeznaczoną dla osób prowadzących mały biznes jest e-mikrofirma.

Kilka tygodni temu resort finansów udostępnił podatnikom nową usługę w e-Urzędzie Skarbowym. Dzięki niej mogą oni przeglądać deklaracje przesłane do fiskusa zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej. Możliwe jest również pobieranie z systemu udostępnionych plików w formacie .xml lub ich wydruk w wersji .pdf, przy czym na wersji drukowanej będzie widoczny numer referencyjny dokumentu.

Historia złożonych deklaracji, która jest dostępna w e-Urzędzie Skarbowym, obejmuje rozliczenia złożone za 2019 r. oraz kolejne lata podatkowe. Resort finansów udostępnił w systemie internetowym deklaracje PIT-16A, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, PIT-OP, DSF-1, PIT-DZ, PCC-3, PCC-3/A, SD-Z2, SD-3 i SD-3/A wraz z załącznikami. Ministerstwo zapowiada, że w niedługim czasie będzie możliwość przeglądania w e-US kolejnych deklaracji PIT złożonych przez płatników oraz VAT.

Jak podało ministerstwo, wprowadzenie nowej usługi wymagało przesłania do systemu prawie 190 mln rekordów danych.