Prawie 16 mld USD zysku Facebooka w 2017 r.

opublikowano: 01-02-2018, 06:51
aktualizacja: 01-02-2018, 06:52

Zmiany w segmencie Aktualności Facebooka spowodowały skrócenie czasu, jaki ludzie spędzają na stronie i przyczynił się do spadku liczby użytkowników serwisu w minionym kwartale w USA i Kanadzie.

Zmiany podyktowane były koniecznością odniesienia się m.in. do kwestii kontrowersyjnych reklam, czy wykorzystania serwisu w kampaniach politycznych. Szef Facebooka, Mark Zuckerberg, przekonuje, że zmiany będą korzystne dla serwisu w dłuższej perspektywie.

Facebook miał w minionym roku ponad 40 mld USD przychodów i zwiększył je o 47 proc. Zysk wzrósł o 56 proc. do prawie 16 mld USD. Wyniki byłby jeszcze lepsze gdyby nie niespodziewane 2,3 mld USD dodatkowego podatku wynikającego ze zmian podatkowych w USA.  

Facebook miał w grudniu średnio 1,4 mld aktywnych użytkowników korzystających z niego każdego dnia. Liczba aktywnych użytkowników w miesiącu wyniosła 2,13 mld. Oznacza to wzrost o 14 proc. w porównaniu z grudniem 2016 roku. We wrześniu, na koniec poprzedniego kwartału, dynamika wynosiła jednak 16 proc. W USA i Kanadzie, gdzie Facebook generuje znaczną część przychodów z reklam, liczba dziennych użytkowników spadła o ok. 700 tys. w porównaniu z trzecim kwartałem i wynosiła 184 mln.

W czwartym kwartale przychody Facebooka wzrosły o 47 proc. do 13 mld USD, a zysk o 20 proc. do 4,3 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Prawie 16 mld USD zysku Facebooka w 2017 r.