Czytasz dzięki

Premium Mobile blisko realizacji planu

opublikowano: 12-10-2017, 22:00

Po roku działania na rynku mobilny operator wirtualny obsługuje 70 tys. klientów. Niebawem będzie rentowny

Na rynku telekomunikacyjnym prym wiedzie wielka czwórka: Orange, Play, Plus i T-Mobile. Nie zostawia ona wiele miejsca dla mniejszych graczy, ale ci mimo wszystko próbują swoich sił na rynku. Działa u nas 24 podmiotów MVNO, czyli mobilnych operatorów wirtualnych, którzy korzystają z infrastruktury innych telekomów. Wiele z nich rozpoczynało działalność z przytupem (np. Mobile King, który wydał ok. 100 mln zł przy wejściu na rynek) i z hukiem upadało.

RÓŻNICA JEST W CENIE: Dariusz Chlastawa, wiceprezes Premium Mobile, przekonuje, że kluczem do tego, aby zaistnieć na mocno nasyconym rynku telekomunikacyjnym, jest zaoferowanie tego samego, co mają wszyscy, tylko taniej.
Zobacz więcej

RÓŻNICA JEST W CENIE: Dariusz Chlastawa, wiceprezes Premium Mobile, przekonuje, że kluczem do tego, aby zaistnieć na mocno nasyconym rynku telekomunikacyjnym, jest zaoferowanie tego samego, co mają wszyscy, tylko taniej. Fot. ARC

Zgodnie z danymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) na koniec 2016 r. operatorzy wirtualni mieli 4,21 proc. udziału w rynku i 2,3 proc. pod względem uzyskanych przychodów. Rok wcześniej było to odpowiednio 3,2 proc. oraz 0,7 proc. Premium Mobile, korzystający z infrastruktury Plusa, ze sprzedażą usług wystartował w połowie ubiegłego roku. W listopadzie ogłosił wejście inwestora — węgierskiego biznesmena, Zoltana Vargi, współtwórcy sukcesu WizzAir. Zainwestował on ok. 10 mln zł i objął ponad 25 proc. udziałów.

— Mówiliśmy wtedy, że do końca 2017 r. osiągniemy próg rentowności i będziemy obsługiwać około 100 tys. klientów. Już teraz jesteśmy blisko realizacji tych obietnic — lada chwila odnotujemy operacyjny break even [próg rentowności — red.], a obsługujemy już ponad 70 tys. klientów — mówi Dariusz Chlastawa, wiceprezes spółki.

Jego zdaniem, to rzadkość, kiedy start-up w tak krótkim czasie spełnia ambitne założenia. Pomysł na powstanie firmy padł w połowie 2015 r. W ciągu ośmiu miesięcy jej twórcy wynegocjowali umowy, postawili system bilingowy, zintegrowali się z operatorem, stworzyli stronę www, call center i produkty. W lutym 2016 r. podjęli pierwsze testowe próby sprzedaży, a w lipcu firma zaczęła działać w pełni.

— Przyświecała nam prosta idea — musimy dać to, co mają wszyscy, tylko taniej. Nasza działalność opiera się na oszczędnej strukturze kosztów, żebyśmy mogli zaoferować klientom konkurencyjną cenowo usługę. Nie mamy kosztów infrastruktury, opłaty za centralę są ograniczone, nie wydajemy też pieniędzy na celebrytów czy kosztowne kampanie reklamowe. Stawiamy na rzetelną informację w internecie i marketing szeptany. Poza tym rozwijamy sieć sprzedaży sklepów dealerskich. Obecnie jest ich 300, do końca roku będzie 500 — mówi Dariusz Chlastawa.

Najchętniej wykorzystywana taryfa to Freedom 2. W jej ramach klient otrzymuje bez limitu SMS-y, MMS-y, rozmowy na numery komórkowe i stacjonarne oraz 10 GB internetu LTE i LTE Advanced bez żadnych ograniczeń prędkości przesyłu danych. Firma chce wyróżniać się także tym, że nie wiąże ze sobą klienta długoterminowymi umowami. Z usług Premium Mobile można zrezygnować w każdej chwili z miesięcznym wypowiedzeniem, bez żadnych kosztów. Zmiany taryf na rzecz chociażby nowości nie są obciążone dodatkowymi warunkami i opłatami. Klient z dnia na dzień może zdecydować się na inne rozwiązanie, nawet tańsze, i nie poniesie dodatkowych kosztów.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane