PRESS: Dobry październik dla TVP 2

opublikowano: 03-11-2004, 07:27

Udziały w rynku telewizyjnym TVP 1 w październikowym prime time były tylko o 1,44 proc. wyższe od TVP 2. Był to dobry miesiąc dla Dwójki.

Po wprowadzeniu wielu propozycji publicystycznych do jesiennej ramówki TVP 1, to TVP 2 zaczyna przejmować rolę komercyjnej lokomotywy telewizji publicznej. Udziały TVP 2 w prime time w październiku (między 18.30 a 22.30) wyniosły 21,85 proc., TVP 1 - 23,3 proc. (dane AGB Polska). Jeszcze we wrześniu udziały Jedynki w najlepszym dla telewizji paśmie wynosiły 24 proc., zaś Dwójki - 20,5 proc., a w październiku ubiegłego roku różnica wynosiła ponad 5 proc. (TVP 1 - 22,5 proc., TVP 2 - 17,1 proc.). Dyrektor TVP 2 Nina Terentiew tłumaczy, że wysokie udziały w prime time Dwójka zawdzięcza głównie emitowanemu trzy razy w tygodniu serialowi ”M jak miłość”, osiągającemu szczyty popularności (odcinek z 27 października był najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w tym miesiącu, obejrzało go ponad 10,6 mln osób). W porównaniu z wrześniem, w październiku zmalały udziały w prime time Polsatu (z 19,7 proc. do 18,7 proc.), zwiększyły się TVN-u (z 16,7 proc. do 17,45 proc.).

Najwyższe udziały w całym rynku telewizyjnym w październiku miała TVP 1 - 23,2 proc. (we wrześniu 23,6 proc.), następnie TVP 2 - 21,1 proc. (19,7 proc.), Polsat - 16,7 proc. (17,7 proc.), TVN - 15,3 proc. (14,3 proc.), TVP 3 Regionalna - 4,8 proc. (5,1 proc.), TV 4 - 2,8 proc. (3 proc.), TVN Siedem 2,2 proc. (2,1 proc.), Puls - 0,5 proc., Tele 5 - 0,4 proc. (obie stacje bez zmian).

W porównaniu z wrześniem, wszystkie stacje odnotowały w październiku wzrost wpływów z reklam. Według cenników największe wpływy z reklam odnotowała TVP 1 (222 mln zł), Polsat (162 mln zł), TVN (146 mln zł), TVP 2 (137 mln zł), TV 4 (29 mln zł), TVP 3 (12 mln zł), Tele 5 (11 mln zł), Puls (0,7 mln zł). Najwięcej na reklamę i billboardy sponsorskie w telewizji wydały firmy: Procter & Gamble (27 mln zł), Ferrero Polska (20 mln zł), US Pharmacia (19 mln zł).

JAR, PRESSERWIS

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PRESS: Dobry październik dla TVP 2