Nie cichnie sprawa wdrożenia systemu SAP, a dokładnie jego ewentualnego wpływu na wyniki sieci odzieżowych dyskontów TXM, kontrolowanych przez grupę Redan. Komentując słabe wyniki Redanu, Bogusz Kruszyński, prezes grupy i p.o. prezesa TXM, tłumaczył długo kwestię problemów z działaniem wdrażanego systemu, którezaskoczyły grupę. Wyjaśniał m.in., że choć sieć TXM powiększyła się o 29 proc., nie przełożyło się to na adekwatny wzrost sprzedaży i marży, czego główną przyczyną były problemy z właściwym zatowarowaniem sklepów.

Brakowało produktów bądź rozmiarów, co — jak twierdził Bogusz Kruszyński — było skutkiem problemów z wdrożeniem SAP. W tym tonie był też oficjalny komunikat spółki, dołączony do raportu kwartalnego, a sprawa wdrożenia programu trafiła do nagłówków mediów biznesowych. Szybko zareagował SAP Polska, który o sprawie dowiedział się… z mediów. Kinga Piecuch, prezes SAP Polska, który ma u nas około 50 partnerów — firm wdrażających system, tłumaczyła, że mimo utrzymywania bezpośrednich kontaktów z klientami, m.in. poprzez spotkania i warsztaty, przez ostatnie dwa lata do zarządu firmy nie dotarła żadna informacja o problemach związanych z wdrożeniem systemu.
TXM nie skorzystał też z usługi sprawdzenia m.in. stabilności systemu. Jeszcze tego samego dnia Redan wyjaśnił, że nieprecyzyjnie sformułował przekaz, a „nieprawidłowości, które zaobserwowano w trakcie pierwszego okresu po uruchomieniu produkcyjnym systemu, po jego konfiguracji i dostosowaniu do potrzeb spółek z grupy Redan, były konsekwencją wystąpienia szeregu różnorakich czynników, wynikających ze złożoności procesu i faktu zaangażowania w niego wielu podmiotów”. Redan na poniedziałkowej konferencji wynikowej poinformował,że za wdrożenie SAP odpowiedzialna była firma PrimeGlobal Grupa Doradcza, która też zareagowała na doniesienia.
— Wdrożenie w grupie Redan było bardzo skomplikowane, wymagało integracji wielu innych niż SAP systemów i podmiotów. Na starcie tak skomplikowanego przedsięwzięcia zawsze występują problemy. Firma wdrożeniowa oraz system SAP nie mogą być obciążone za pogorszenie wyników spółki TXM — mówi Bartłomiej Kosik, prezes PrimeGlobal Grupy Doradczej.
W piśmie skierowanym do spółki wyjaśnia to również Redan. Bogusz Kruszyński zaznacza,że „nieprawidłowości, które zaobserwowano w trakcie pierwszego okresu po uruchomieniu produkcyjnym systemu w TXM, były konsekwencją wystąpienia szeregu różnorakich czynników, wynikających ze złożoności procesu i faktu zaangażowania w niego wielu podmiotów”. Podkreśla, że „PrimeGlobal Grupa Doradcza na bieżąco reagowała i reaguje na zgłaszane usterki, proponując skuteczne rozwiązania. Obecnie (…) razem z PrimeGlobal wprowadzamy do systemu dodatkowe funkcjonalności, rozszerzając tym samym zakres pierwotnej umowy”.
72,4 mln zł Tyle wyniosła sprzedaż TXM w I kwartale, choć w wyniku rozbudowy sieci dyskontów powinna wynieść co najmniej 90 mln zł.