Czytasz dzięki

Producenci gier szturmują giełdę

opublikowano: 26-05-2020, 22:00

Do długiej kolejki spółek z gorącej branży, które zamierzają wejść na giełdę, dołączył Simteract. Najpierw sięgnie po 3,5 mln zł z emisji.

Deweloper gier z gatunku premium indie simulation ma na koncie kilka udanych projektów i międzynarodowe kontakty. Przymierza się też do debiutu na NewConnect. Emisja akcji planowana jest na III kwartał 2020 r., debiut — jeszcze w tym roku.

— Kończymy przekształcenie w spółką akcyjną. Szacujemy nasze potrzeby inwestycyjne na około 3,5 mln zł. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, chcielibyśmy trafić na NewConnect jeszcze w tym roku — mówi Marcin Jaśkiewicz, prezes spółki.

Strategia spółki zakłada produkcję własnych gier i współpracę z wydawcami.

— Chcemy być kojarzeni z segmentem premium. Produkcja gier jest dla nas działalnością kluczową. W zeszłym roku podpisaliśmy kontrakt ze spółką Nacon z grupy Bigben Interactive. Drugim projektem jest Carpool Simulator. Planujemy grę wydać zarówno na PC, jak i na konsolach — dodaje Marcin Jaśkiewicz.

Zdaniem prezesa spółki gry symulacyjne sprzedają się całkiem dobrze. Wstępne plany zakładają sprzedaż ok. 250 tys. kopii Carpool Simulator, a gra ma pojawić się na rynku w 2022 r. Budżet produkcji szacowany jest na około 3 mln zł. Większość udziałów w spółce należy do założycieli. Marcin Jaśkiewicz kontroluje 38,2 proc. walorów, a Grzegorz Ociepka 25,5 proc. Simteract będzie jedną z co najmniej kilkunastu spółek z branży gier, które w najbliższych miesiącach spróbują wejść na giełdę. Na główny rynek zmierza Gaming Factory, która ma w portfelu udziały w około 20 spółkach. Na NewConnect chce wejść natomiast m.in. Drago Entertainment, spółka, która w 2019 r. zebrała w crowdfundingu 1,3 mln zł.

Inna firma, która przeszła tę ścieżkę, to Detalion Games. Firma liczy na debiut na NewConnect w 2020 r. Przez zbiórkę udziałową startował też Atomic Jelly, wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu jest już złożony na GPW. Na drodze na giełdę jest też No Gravity Development, spółka, którą w transakcji odsprzedaży części udziałów wyceniono właśnie na ponad 7 mln zł.

Na drugą połowę roku debiut zaplanowało Kool2Play. Inwestorzy prawdopodobnie zobaczą też notowania Noobz from Poland, Ovid Works i Starward Industries. W jesienny debiut celuje Polyslash. Kolejne spółki to Pyramid Games, Play2Chill i Pentacle. Prawdopodobnie w 2021 r. swoje pięć minut na parkiecie będą miały kolejne spółki: Big Cheese Studio, SimulaM, Image Power, Live Motion Games, Woodland Games, Forestlight Games, FreeMind Games, Iron Wolf Studio, Baked Games, President Studio i WarZoneLab.

2 - tyle spółek z branży gier zadebiutowało na NewConnect w 2020 r.

1 - tyle spółek z tej branży weszło na główny rynek.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane