Przedszkoli nie przybędzie

DCZ
opublikowano: 12-12-2008, 00:00

Prawie 90 proc. rodziców chciałoby posłać dziecko do firmowego przedszkola. Ale firmy nie chcą inwestować w takie placówki.

Prawie 90 proc. rodziców chciałoby posłać dziecko do firmowego przedszkola. Ale firmy nie chcą inwestować w takie placówki.

Rodzice chcą firmowych przedszkoli, choć wielu boi się, że przełożeni będą wtedy wymagali większej dyspozycyjności (45,8 proc.). Nie są też pewni długoterminowości przedsięwzięcia (44 proc.). Poza tym przyznają, że łatwiej samemu zmienić pracę niż dziecku przedszkole (39,8 proc.). Bardziej jednak są przekonani o korzyściach: łatwiejszym godzeniu pracy z wychowaniem dzieci (78,3 proc.), dogodniejszym dojeździe do przedszkola (65,5 proc.), elastycznych godzinach otwarcia placówki (44,4 proc.), dopłatach pracodawcy (43,2 proc.) i pewności miejsca dla dziecka (36,2 proc.).

Ale niemal 64 proc. przepytanych firm i instytucji nawet nie rozważa utworzenia przedszkola. Co prawda widzą korzyści: utrzymanie wartościowych pracowników i budowanie pozytywnego wizerunku firmy, ale HR-owcy wskazują, co je powstrzymuje: trzeba by wydać wiele pieniędzy (53,4 proc.), nie ma doświadczenia (45,9 proc.), brak zainteresowania i negatywna postawa szefów (33,1 proc.). Jednocześnie uważają, że łatwiej byłoby im przekonać decydentów, gdyby na firmowe przedszkola były fundusze unijne (60,1 proc.) i gdyby można je było zakładać wspólnie z innymi firmami (54,7 proc.).

Badanie dotyczące zakładania i funkcjonowania firmowych przedszkoli zostało przeprowadzone z inicjatywy wydawnictwa Wolters Kluwer Polska, Serwisu HR, firmy Femmeritum i serwisu społecznościowego GoldenLine. Objęło 148 przedstawicieli działów personalnych i 718 innych pracowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu