Czytasz dzięki

Przybyło nam prawie 1,6 mln samochodów

opublikowano: 02-01-2019, 22:00

Na pełne dane musimy jeszcze poczekać, ale już ze wstępnych wynika, że w 2018 r. padły kolejne rekordy na polskim rynku motoryzacyjnym.

Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar przedstawił wstępne (bez ostatnich 5 pracujących dni grudnia) wyniki pierwszych rejestracji nowych samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Wynika z nich, że w minionym roku zarejestrowaliśmy nad Wisłą 521 704 samochody osobowe oraz 66 602 auta dostawcze (do 3,5 t dmc.). W przypadku osobówek oznacza to wzrost o 10,5 proc. Rynek „dostawczaków” urósł o 13,8 proc. Najszybciej rośnie segment premium. W 2018 r. Polacy zarejestrowali 71 555 aut zaliczanych do tej grupy. To aż o 16,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Jeśli chodzi rynkowych liderów nie wiele się zmieniło. Najpopularniejszą marką auta osobowego była w 2018 r. Škoda, która z wynikiem 68 637 zarejestrowanych aut wyprzedziła Volkswagena (55 130 rejestracji) i Toyotę (55 062). O ile ostatnich pięć pracujących dni 2018 r. Škodzie nie zagrozi, to może zagrozić Volkswagenowi. Różnica między tą marką, a trzecią w zestawieniu Toyotą, to tylko 68 aut.

Podobnie zacięta walka toczy się w segmencie samochodów dostawczych. Pierwsza w zestawieniu marka Renault zajmuje pozycję lidera z wynikiem 10 454 rejestracji, druga — Fiat — jest gorsza tylko o 110 rejestracji. Na trzecim miejscu jest Ford, którego pojazdy dostawcze rejestrowano 7760 razy. Ostatnie pięć dni 2018 r. niewiele zmieni na rynku samochodów osobowych w segmencie premium. Nawet ogromny tłok, jaki panował w salonach tych marek do samego sylwestra (w związku ze zmianami w sposobie rozliczania aut w firmach od 1 stycznia 2019 r.), raczej nie wpłynie na kolejne pozycje. Najchętniej wybieranym autem premium w 2018 r. był Mercedes (19 410 rejestracji), srebro zgarnęło BMW (15 077), a brąz Audi (14 276). Licząc razem ze sprowadzonymi z zagranicy pojazdami osobowymi i dostawczymi w 2018 r. na naszych drogach przybyło ponad 1,575 mln samochodów.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane