Przybywa optymistów na rynkach akcji

MD,KPR
opublikowano: 10-12-2009, 00:00

Sytuacja na rynkach akcji jeszcze się nie wyjaśniła, tymczasem nie ma dnia bez optymistycznych prognoz, wydawanych przez najbardziej znanych inwestorów lub instytucje finansowe. Wczoraj John Paulson, jeden z najskuteczniejszych menedżerów funduszy hedgingowych, oświadczył, że akcje nadal będą drożały.

"Nasza długa pozycja netto jest być może największa, jaką mieliśmy w portfelu. Wciąż znajdujemy wiele kuszących możliwości transakcji kupna na rynkach akcji" — powiedział Paulson podczas wystąpienia w Japan Society. Kuszące okazje to Bank of America, Comcast czy niemiecki HeidelbergCement. John Paulson zarządza własnym funduszem hedgingowym od 1994 r. Stał się słynny po tym, jak trafnie obstawił kryzys rynku kredytów subprime w USA, co przyniosło mu 3 mld USD zysku.

Thomas Lee, główny strateg amerykańskiego rynku akcji w JP Morgan, oczekuje, że indeks SP 500 jeszcze w tym roku osiągnie 1160 pkt. To oznaczałoby wzrost w tym roku jeszcze o ponad 6 proc. "Spodziewamy się wzrostów pod koniec tego i na początku przyszłego roku" — mówił w tym tygodniu Thomas Lee. Umiarkowanie optymistycznie nastawiony jest zespół strategów Goldman Sachs, kierowany przez Davida Kostina. Ich zdaniem, zysk operacyjny na akcję spółek z indeksu SP 500 ma wzrosnąć w przyszłym roku o 33 proc., do 76 USD dzięki 8,9-procentowemu wzrostowi ich przychodów. Według Goldman Sachs inwestorzy indywidualni i instytucjonalni kupią w 2010 r. akcje amerykańskich spółek warte około 600 mld USD. Odwrót inwestorów z rynków akcji ma nastapić w drugiej połowie 2010 r., ale i tak na koniec 2010 r. indeks SP 500 ma być wart 1250 pkt (13 proc. więcej niż dziś).

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD,KPR

Polecane