Przyszłością są usługi

opublikowano: 14-11-2012, 00:00

Synergia rozwiązań Unified Communication z szeroko rozumianym cloud computingiem to najważniejsza tendencja na rynku telekomunikacyjnym dla biznesu.

Usprawnienie pracy, pełna mobilność i optymalizacja kosztów operacyjnych — to kluczowe zalety wynikające z połączenia tych dwóch dziedzin. Dzięki temu firmy mogą za pośrednictwem internetu m.in. prowadzić telei wideokonferencje, korzystać z czatów czy współdzielić dokumenty bez inwestycji w kosztowne rozwiązania IT. Korzystaniu z usług UC w chmurze sprzyja nacisk, jaki firmy kładą na optymalizację kosztów. Wybierają narzędzia, które pozwalają rozłożyć koszty w czasie. Dlatego rozwiązania typu VaaS (Voice as a Service) stopniowo wypierają duże i kosztowe platformy telekomunikacyjne. Takie usługi zdecydowanie usprawniają pracę — dostawca może w krótkim czasie uruchomić praktycznie nieograniczoną liczbę lokalizacji i numerów. Klient wybiera jedynie modele telefonów, a konfiguracja, uruchomienie i utrzymanie systemów leżą po stronie dostawcy. Za pośrednictwem jednej platformy UC hostowanej w centrum danych można obsługiwać tysiące numerów dla setek klientów. Ten elastyczny finansowo model zyskuje coraz większą popularność.

MACIEJ PLEBAŃSKI

dyrektor działu sprzedaży w T-Systems Polska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu