Czytasz dzięki

PZU stworzyło opaskę do ratowania życia

opublikowano: 08-10-2019, 22:00

Ubezpieczyciel testuje urządzenie na nadgarstek, które w razie potrzeby wzywa pomoc medyczną. To nowość na rynku.

PZU, lider rynku ubezpieczeniowego w Polsce, we współpracy z Ministerstwem Zdrowia (MZ) uruchamia projekt Opaska życia. Ten innowacyjny produkt wygląda jak zegarek na rękę, z tą różnicą, że zamiast odmierzać czas ratuje życie, a dokładnie — monitoruje podstawowe parametry życiowe pacjentów, m.in. dokonuje pomiarów pulsu i temperatury pacjenta, a także poglądowych pomiarów saturacji, a więc nasycenia krwi tlenem. Gdy parametry spadną do poziomów krytycznych, urządzenie alarmuje personel medyczny, ale nie tylko. W sytuacjach zagrożenia życia opaska wydaje też sygnał dźwiękowy, by zwrócić uwagę zarówno samego posiadacza, jak też osób z bliskiego otoczenia. Co więcej — jest również wyposażona w detektor upadku, który uruchamia alarm, gdy pacjent się przewróci. Pilotaż Opaski życia właśnie ruszył w Mazowieckim Szpitalu Wojewódzkim im. św. Jana Pawła II w Siedlcach, a następnie zostanie rozszerzony na kolejne placówki służby zdrowia.

Rozwiązanie ma na koncie pierwsze sukcesy.

— Pierwsze obserwacje są dowodem na to, że opaska życia spełnia swoje zadanie. Pierwszym pacjentom, którzy mieli ją na nadgarstku, udzielono pomocy na czas, dlatego przeżyli. Chcemy wyjść z dystrybucją urządzenia poza szpitale. W gronie potencjalnych odbiorców są m.in. seniorzy — mówi Damian Ziąber, rzecznik prasowy PZU, który nie chce ujawniać szczegółów dotyczących szerokiej dystrybucji.

Ubezpieczyciel ma ambicje wyznaczać nowe standardy w biznesie. Jego biuro prasowe poinformowało w komunikacie: „po raz pierwszy w Polsce tak zaawansowane nowoczesne technologie, przy zaangażowaniu niepublicznych funduszy, mają szansę być wykorzystywane na masową skalę w ratownictwie medycznym i służbie zdrowia”. Opaska życia to element ogłoszonej w czerwcu przez PZU społecznej strategii 10 lat dłużej. Akcja łączy działania na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa i lepszego życia Polaków. Ubezpieczyciel wypuścił już na rynek jeden technologiczny gadżet, który ma ratować życie — nowatorski system ratunkowy PZU GO, tj. czujnik do samochodu, który w razie wypadku automatycznie wzywa pomoc medyczną.

Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
×
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane