RECENZJE
Andrew Leigh
Michael Maynard
Lider doskonały
Według najprostszych zasad, przywódców można podzielić na trzy typy. Pierwszy to geniusz obdarzony charyzmą, zdolny pociągnąć za sobą tłumy w dowolnym kierunku i przewrócić świat do góry nogami. Tacy na szczęście dla świata rodzą się raz na kilka pokoleń. Drugi typ jest tworem chwili, błyśnie na moment na tle konkretnych wydarzeń i po nim. Autorzy zajęli się trzecim, który swoją pozycję buduje w oparciu o relacje międzyludzkie, mądrość życiową, konkretne wartości. Jeśli przy tym natura obdarzyła go odrobiną talentu, to sukces gwarantowany.
Książeczka interesująca i świetnie napisana.
Wydawca: REBIS
Andrzej Drzycimski
Sztuka kształtowania wizerunku
Osoba występująca publicznie ma wprost nieograniczone możliwości zrobienia z siebie głupca, nawet jeśli o jej mądrości mogą zaświadczyć liczne fakultety i dorobek godny Nobla. Wystarczy nieszczęśliwie skonstruowane zdanie, przekrzywiony krawat, drobinki łupieżu czy inny drobiażdżek. Ten kto chociaż raz stanął oko w oko z kamerą, wie, że to urządzenie wredne i potrafi człowieka tak urządzić, że rodzona mamusia nie pozna. Wielu wpadek można uniknąć pod warunkiem, że się wie, jak to zrobić. Nad sforą drapieżników uzbrojonych w notesy, mikrofony i kamery można zapanować, zanim podgryzą, obśmieją i obsmarują.
Polecam politykom, dyrektorom, menedżerom i oczywiście rzecznikom prasowym.
Wydawca: Business Press
G. Nigel Cohen
Biznesplan doskonały
Biznesplan kojarzy się ze stertą papierów, której zgromadzenie stanowi warunek dobrania się do cudzej kasy w sposób legalny. Potencjalny czytelnik biznesplanu może nie mieć doświadczenia w prowadzeniu firmy, ale za to podobnych materiałów widział tysiące i potrafi oszacować, jak się mają prognozy do rezultatów. Może okazać się, że za murami cyfr jest tylko puste pole. W propozycji autora jest miejsce na entuzjazm i wizje rozwoju firmy, zbudowanych na solidnych podstawach.
Polecam kadrze kierowniczej firm dużych, małych i maleńkich.
Wydawca: Business Press
Recenzent Grażyna Sobolewska