Recenzje

Grażyna Sobolewska
opublikowano: 1999-11-19 00:00

RECENZJE

Paul Mc Gee

Przemawianie doskonałe

Wydawca poleca prezentowaną książkę osobom, które na samą myśl o publicznym wystąpieniu dostają gęsiej skórki, jakby zapominając o całej rzeszy ochotników, wśród gadających chętnie, byle co i byle jak. Czasy wielkich oratorów rodem z miłościwie panującej, jedynie słusznej, zjednoczonej i robotniczej, mamy (dziękować Bogu) za sobą. To byli wirtuozi, potrafili gadać przez kilka godzin i nic nie powiedzieć. Dzisiejsze tempo życia chroni nas przed ględziarzami i to jedna z nielicznych korzyści, jaką z niego mamy. Mówca, który chce być wysłuchany, musi się odpowiednio przygotować. Logika, komunikacja, poczucie humoru i szacunek dla słuchacza to niemal podstawowe warunki dobrej wypowiedzi.

Polecam wszystkim zainteresowanym.

Wydawca: Rebis

Bogusław Kwarciak

Co trzeba wiedzieć o reklamie

Publikacji poświęconych reklamie jest tak dużo, że aż dziw bierze, że ciągle pojawiają się nowe. Ponieważ prezentowana książka należy do najciekawszych, warto odszukać ją w tłumie. Wśród wielu zalet należy podkreślić osadzenie w realiach polskich. Kilka lat samodzielnego funkcjonowania reklamy na polskim rynku pozwala już na wyciąganie wniosków ogólnych, dotyczących preferencji krajowego konsumenta, wrażliwości na poszczególne środki przekazu, a tym samym na skuteczność reklamy. Praca złożona jest z pięciu części zawierających:

- omówienie najważniejszych celów reklamowych

- zadania perswazji reklamowej

- strategie tworzenia reklamy

- optymalne wykorzystanie mediów

- stosunek konsumenta do reklamy, problemy wiarygodności i etyki zawodowej.

Wydawca: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu

Recenzent: G. Sobolewska