RECENZJE
Al Ries i Jack Trout
Marketing do góry nogami
Autorzy prezentują najbardziej wojowniczą odmianę marketingu, w której wrogiem jest konkurencja, a zdobywanym terytorium — kieszeń klienta. Jak na prawdziwej wojnie, można zastosować jeden z czterech sposobów prowadzenia działań: ofensywny, defensywny, oskrzydlający i podjazdowy. Z historii wiadomo, że najlepszy jest ten, który okaże się skuteczny, a strategia ofensywna nie wyklucza możliwości wycofania się, pod warunkiem, że będą to z góry upatrzone pozycje. Największym błędem — według autorów — jest oderwanie strategii od taktyki. Plany długofalowe, budżety zamknięte na cztery spusty cele i misje mogą się okazać stertą makulatury z uwagi na niewielką elastyczność i możliwość natychmiastowej reakcji na działania przeciwnika. Podejrzewam, że w tej argumentacji jest wiele logiki: w końcu życie to nie ołowiana wojna.
Wydawca: IFC Press
Andrew Leigh i Michael Maynard
Komunikacja doskonała
Jak tak dalej pójdzie, człowiek w swoim dążeniu do precyzji, uproszczeń i oszczędności czasu w komunikacji tak zredukuje zasób przekazywanych informacji, że wrócimy na drzewa. W końcu najbardziej rozwiniętym społecznościom w świecie zwierząt do przekazania najbardziej istotnych wiadomości wystarczy merdanie ogonem lub machanie skrzydełkami. Już dzisiaj nie potrafimy rozmawiać, a jedynie wymieniamy komunikaty o stanie zdrowia, portfela i postępach w szkole.
Wydawca: Rebis
Bogdan Bladowski
Metodyka pracy sędziego w sprawach cywilnych
Zakres książki obejmuje czynności sędziowskie związane z prowadzeniem postępowania w sprawach cywilnych — od określenia roli sędziego w rozpoznawaniu spraw, poprzez wszczęcie procesu, przygotowanie rozprawy przebieg, aż do wydania wyroku. Uwzględnia również postępowanie odwoławcze, wznowienie postępowania i sprawy egzekucyjne. Pragmatyczne ujęcie problematyki, czytelny układ, jak również przykłady i wzory podnoszą wartość opracowania.
Wydawca: Zakamycze
Recenzent: G. Sobolewska