Redan zamierza sprzedawać jak Avon

Katarzyna Sadowska
01-12-2009, 00:00

Ambasadorki Top Secret i Trolla podpowiedzą koleżankom, co będzie hitem sezonu. To nowy kanał sprzedaży.

Spółka skorzysta z formuły sprzedaży bezpośredniej

Ambasadorki Top Secret i Trolla podpowiedzą koleżankom, co będzie hitem sezonu. To nowy kanał sprzedaży.

Odzieżowy Redan pracuje nad nową strategią. Zaprezentuje ją niebawem, a już uchyla rąbka tajemnicy. Dzięki projektowi pod kryptonimem fashionNation ma docierać do klientek bezpośrednio.

— Postanowiliśmy spróbować formy sprzedaży, która sprawdza się od lat w branży kosmetycznej. W odzieżówce nie robił tego nikt, nie licząc firm, których biznes polega wyłącznie na sprzedaży katalogowej — mówi Piotr Kulawiński, prezes Redanu.

Młode i towarzyskie

Avon ma konsultantki, a Redan zaczął właśnie budowę armii ambasadorek. W założeniu to młode, towarzyskie kobiety, które interesują się modą.

— Naszą grupą docelową są mieszkanki małych i średnich miejscowości, które nie mają w pobliżu sklepów sieci Top Secret i Troll, oraz mieszkające w większych miastach korzystające z programu jako sposobu na połączenie zakupów ze spotkaniami towarzyskimi — dodaje Piotr Kulawiński.

Zasady działania programu są proste: ambasadorki wyposażone w katalog z ubraniami Top Secret i Trolla ruszają na spotkania z koleżankami i proponują im zakupy. Następnie zamawiają ubrania poprzez stronę internetową.

— Bez skomplikowanej procedury reklamacyjnej w ciągu dwóch tygodni będzie można zwrócić lub wymienić zamówiony towar, jeśli zajdzie potrzeba — mówi prezes.

Korzyścią z działalności ambasadorki będą zniżki na zakupy i specjalne oferty. Jeśli ktoś wykaże się aktywnością w dalszej odsprzedaży ubrań — będzie zobowiązany do założenia działalności gospodarczej.

— Chcemy, aby ambasadorki nie tylko były pośredniczkami w sprzedaży naszych ubrań, ale też służyły radą naszym potencjalnym klientkom — zaznacza Piotr Kulawiński.

Przygotowano dla nich materiały szkoleniowe: zasady doboru kolorów, krojów do sylwetki i informacje o trendach. Dla najlepszych przewidziano też specjalistyczne szkolenia.

— Kobiety chętnie rozmawiają o modzie nie tylko podczas spotkań towarzyskich, ale też przerw w pracy. Chcemy wykorzystać ten potencjał — wyjaśnia Piotr Kulawiński.

Firmowe tajemnice

W pierwszym roku działania program fashionNation ma pełnić głównie funkcje marketingowe, ale docelowo ma być jednym z kanałów dystrybucji. Prezes nie chce ujawnić, za jaką część przychodów ma odpowiadać i na ile aktywnych ambasadorek liczy np. w przyszłym roku.

— Więcej na ten temat będziemy mogli powiedzieć przy okazji publikacji strategii — mówi Piotr Kulawiński.

Nie wiadomo też na razie, ile spółka zainwestowała w platformę online oraz katalogi do sprzedaży bezpośredniej. Można się domyślić, że jest to mniej kosztochłonne niż otwieranie salonów. Zobaczymy, czy skuteczne.

Jak Body Shop

Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej

Nasz rynek sprzedaży bezpośredniej jest nadal zdominowany jest przez kosmetyki, na drugim miejscu są artykuły gospodarstwa domowego, dalej odżywki i artykuły dietetyczne. Przy takiej strukturze każdy nowy asortyment ma szanse na sukces, zwłaszcza że segment odzieżowy to naprawdę śladowa część rynku. Przykładem strategii sprzedażowej podobnej do tej, którą przyjmuje Redan, jest brytyjski Body Shop. Firma zaczynała jako detalista, później wprowadziła sprzedaż bezpośrednią i online. Właściciele twierdzą, że trzy kanały radzą sobie dobrze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Sadowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Redan zamierza sprzedawać jak Avon