Regiony promują turystykę

Maciej Brzezina
17-07-2006, 00:00

Ogłoszono kolejną edycję konkursu na najlepszy agroturystyczny produkt regionalny.

Organizatorami są Międzynarodowe Targi Poznańskie, Fundacja Wspomagania Wsi oraz Akademia Rolnicza w Poznaniu. Patronat nad konkursem sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Dla kogo zmagania?

Celem imprezy jest popularyzacja najbardziej profesjonalnie opracowanych i wdrożonych (przynajmniej częściowo) produktów terytorialnych związanych z turystyką wiejską i agroturystyką, a zrealizowanych na obszarach wiejskich. Mogą w nim brać udział organizacje formalne, czyli fundacje, urzędy gmin lub stowarzyszenia.

Uczestnicy powinni przesłać do organizatorów informacje o produkcie zawierające jego nazwę, opis i zasięg geograficzny. Produkt powinien składać się z co najmniej kilku elementów składowych, takich jak: architektura, noclegi, wyżywienie, transport, system informacji turystycznej, imprezy oraz rzemiosło. Należy także opisać rolę podmiotów zaangażowanych w jego tworzenie oraz dołączyć informacje o jego udokumentowanych związkach z danym regionem.

Nie tylko pieniądze

Nagrodami przewidzianymi dla dwóch najlepszych produktów są dotacje na inwestycje w wysokości 10 tys. i 5 tys. złotych, ufundowane przez Fundację Wspomagania Wsi. Ponadto Międzynarodowe Targi Poznańskie ufundowały 3 nagrody w postaci stoisk podczas Międzynarodowego Salonu Turystycznego Tour Salon.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Brzezina

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Fundusze unijne / Regiony promują turystykę