Jedna z największych sieci sklepów w Europie, obecna również w Polsce REMA 1000 finalizuje publiczną emisję akcji. 20 lutego 2001 r. na giełdzie w Oslo po raz pierwszy zostaną zaprezentowane skonsolidowane wyniki finansowe korporacji Reitan Narvesen ASA, powstałej w wyniku połączenia REMA 1000 i firmy Narvesen ASA. Debiut akcji odbędzie się w kwietniu na parkiecie w Oslo.
W sieci REMA 1000 działają 462 sklepy, z czego 66 w Polsce. Łączna liczba zarządzanych przez korporację punktów sprzedaży dochodzi do 2200, a liczba pracowników przekroczyła 17 000.
Publiczna emisja akcji jest wynikiem strategii rozwoju firmy, której początkiem było ogłoszenie połączenia w listopadzie ubiegłego roku sieci sprzedaży Narvesen ASA i Rema 1000. Obok sklepów REMA 1000 Reitan Narvesen ASA zarządza także sklepami Seven Eleven w Norwegii, a także sieciami perfumerii i usług kosmetycznych Esthetique i Vita znanymi w Norwegii, Szwecji, Danii i na Łotwie. Łączna sprzedaż korporacji wynosi około 9,2 mld USD. Główną formą działalności korporacji pozostaje jednak zarządzanie siecią sklepów REMA 1000. Zasada działania REMA 1000 opiera się na budowie i prowadzeniu sklepów o wielkości 500-600 metrów kwadratowych powierzchni sprzedaży.
REMA 1000 w Polsce rozpoczęła działalność w 1992 roku. Od tego czasu sieć uruchomiła sklepy w prawie wszystkich większych i średnich miastach w Polsce. Znaczna ich część prowadzona jest przez franszyzobiorców. W 1999 roku 66 sklepów w 41 miastach odwiedziło 21.118.445 klientów.
Innym elementem strategii REMA 1000 w Polsce jest udział w tworzeniu lokalnych centrów handlowych, o powierzchni 2-2,5 tys. m. kw.
WIK