Renoma sklepu zależy od solidności kuriera

Jeśli z usług poczty korzysta 21 proc. polskich e-konsumentów, to dostarczenie przesyłki przez kuriera wybiera niemal aż 61 proc. kupujących on-line.

To także najpopularniejszy wśród e-konsumentów sposób zwrotu towaru — wynika z raportu „E-commerce w Polsce” przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska. Elastyczne godziny dostawy, zapowiedziana godzina odbioru towaru i sposób obsługi to argumenty przemawiające za wyborem firmy kurierskiej. Działający w sieci sklep zapewniającytaką możliwość dużo zyskuje w oczach klientów.

— Klucz do sukcesu? Zaoferować klientowi jego ulubioną formę dostawy. Z drugiej strony, koniecznie jest posiadanie niezawodnego partnera w biznesie, który zapewni usługę na najwyższym poziomie — tłumaczy Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej. Wysłanie artykułu innego niż zamówiony, pomylenie adresu odbiorcy, nieścisłości w paragonach i fakturach…

Czołowi operatorzy logistyczni stopniowo eliminują takie błędy dzięki temu, że inwestują w doświadczoną kadrę i zaawansowane systemy teleinformatyczne.Te zaś zintegrowane są nie tylko z platformami e-commercowymi, lecz także z cyfrowymi narzędziami klientów: komputerami, tabletami czy smartfonami, co znacznie ułatwia komunikację z konsumentami. Owszem, klienci ciągle jeszcze narzekają na wysokie koszty usługi i długi czas oczekiwania na towar. Ale i tak niezadowolonych z każdym kwartałem, a nawet miesiącem ubywa.

— Branża kurierska odrabia lekcje — jej usługi są na coraz wyższym poziomie, lepiej dostosowane do oczekiwań nabywców. Towary dostarczane są zdecydowanie szybciej, nawet w kilka godziny od zamówienia — mówi Michał Berezowski, partner zarządzający w CubeResearch. Co oprócz solidnych firm kurierskich może napędzać sprzedaż w internecie? Prawie co drugi badany przez Gemiusa chętniej robi e-zakupy, jeśli może bezpłatnie odesłać towaru kurierem (45 proc.) lub pocztą (39 proc.). Jedna trzecia ankietowanych (35 proc.) wskazuje też, że popularność handlu w sieci zwiększyłaby się w przypadku wydłużenia standardowego (14 dni) okresu, kiedy można zwrócić zamówiony towar.

— Wygodna forma dostawy i zwrotu towaru coraz częściej rozstrzygają o tym, z jakiej placówki skorzystamy. Właściciele e-sklepów powinni zaoferować konsumentom jak największy wybór w tej dziedzinie — twierdzi Katarzyna Binert z firmy Gemius. Młodzi Polacy oczekują na ułatwienia zakupów przez urządzenia przenośne. Dobra wiadomość jest taka, że do 2018 r. polski rynek handlu mobilnego stanie się europejskim liderem pod względem wartości w przeliczeniu na mieszkańca.

Będzie to możliwe dzięki szybkiemu wzrostowi m.in. sektora m-płatności i dużej otwartości społeczeństwa na nowe technologie — dowiadujemy się z raportu MasterCard „The New World of Retail”. Za trzy lata wartość m-commerce w Polsce ma wynieść 224 euro na głowę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Renoma sklepu zależy od solidności kuriera