Rezygnacja z seksistowskich reklam opłaciła się

Szwedzka firma ABS Wheels była krytykowana za reklamy ociekające seksem. Kiedy z nich zrezygnowała okazało się, że zasada „sex sells” być może nie jest tak prawdziwa, jak się często uważa.

ABS Wheels reklamowała swoje felgi w przeszłości w magazynach skierowanych do mężczyzn. Ze względu na mocno seksistowski charakter reklam firma zanotowała największą liczbę skarg, która trafiła do szwedzkiego rzecznika ds. reklamy. ABS Wheels zdecydowało w końcu zmienić strategię i na jego reklamach felg eksponowane są przede wszystkim felgi. Ta zmiana dała bardzo pozytywny efekt.

Zobacz więcej

Stara reklama ABS Wheels

- Liczba kobiet, które są naszymi klientami, wzrosła sześciokrotnie – powiedział Andie Lahdo, właściciel ABS Wheels.  

Średnia liczba zamówień, które firma otrzymuje każdego dnia, podwoiła się. Lahdo twierdzi jednak, że nie żałuje poprzednich, seksistowskich reklam. Podkreśla, że żaden klient nie skarżył się na nie. Nagłaśniane przez media skargi, które trafiały do rzecznika ds. reklamy, uznaje za „darmowy marketing”.

- Ale patrząc na to dziś, widać jasno, że dokonane zmiany podwoiły naszą sprzedaż – podsumował.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, local.se

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Media / Rezygnacja z seksistowskich reklam opłaciła się