Mobilną aplikację Less, umożliwiającą handel odzieżą używaną, po 10 miesiącach od rynkowego debiutu zainstalowało 465 tys. osób. Liczba realizowanych w niej dziennych transakcji od lutego do kwietnia 2020 r. wzrosła o 230 proc. Zainteresowanie użytkowników nie uszło uwadze inwestorów. Less zamknęło tym samym rundę seed i pozyskało 12 mln zł na promocję i rozwój technologicznej strony projektu.

Na liście inwestorów widnieją nazwiska osób dobrze już znanych w biznesie: Robert Lewandowski, piłkarz, który niejednokrotnie lokował już kapitał w start-upy, Krzysztof Pawiński, współzałożyciel i prezes Maspeksu, Cezary Pietrasik, były dyrektor na Europę Centralną i Środkową funduszu private equity Warburg Pincus, Eryk Stankunowicz, współzałożyciel i były redaktor polskiej edycji Forbesa, a także założyciele platform Allegro czy Siepomaga.
Aplikacja powstała przy udziale Mateusza Oleksiuka, byłego menedżera audytu w Deloitte oraz Dawida Urbana, m.in. wpółzałożyciela e-Smoking World, właściciela Take&Go, anioła biznesu, obecnie głównego akcjonariusza Less.
Zdaniem Krzysztof Pawińskiego, Less jest konceptem łatwym do skalowania, o globalnym potencjale.
- Do 2023 r. zamierzamy zrobić z Less markę globalną – zapowiada także Dawid Urban.
Aplikacja Less pierwotnie miała charakter głównie społecznościowy. Właściciele szybko dostrzegli jednak jej handlowy potencjał i dołożyli „moduł zakupu i sprzedaży odzieży używanej pomiędzy użytkownikami”. Pozostawili natomiast jej proekologiczny wydźwięk – popularną ostatnio ideę ochrony środowiska naturalnego poprzez ograniczenie zakupu nowych ubrań.
Dawid Urban z częścią inwestorów zaangażowanych w Less współfinansuje również inne start-upy. Wspólnie z Robertem Lewandowskim wyłożył pieniądze na rozwój Samurai Labs, narzędzia do walki z cybernękaniem i przemocą w internecie.
Robert Lewandowski ma już w portfelu kilka start-upów. Inwestował m.in. za pośrednictwem funduszu Protos VC i Market One Capital.
Nie jest jedynym polskim piłkarzem lokującym pieniądze w start-upy. W ślad za nim poszedł Grzegorz Krychowiak, który zainwestował 750 tys. zł w aplikację porządkującą harmonogram pracy trenerów osobistych - Podioom oraz 5 mln zł w System 3E i jej technologię szybkiej budowy domów.