
Pod koniec stycznia amerykańska firma poinformowała o opóźnienia wejścia na giełdę co wymuszone było zastrzeżeniami amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) odnośnie finansów spółki. Chodziło głównie o sposób szacowania przychodów pochodzących ze sprzedaży tzw. robuxów, wirtualnej waluty na tej platformie.
Firma z Kalifornii zdecydowała się zmienić ścieżkę debiutu. Obecnie zamierza wprowadzić walory na giełdzie w ramach bezpośredniego notowania zarzucając plany związane z pierwotną ofertą publiczna (IPO). Walory klasy A trafią na nowojorską giełdę.
Roblox jest jednym z beneficjentów wybuchu pandemii koronawirusa i konieczności pozostawania ludzi, w tym dzieci w domach i związanego z tym wzrostu zainteresowań grami wideo. Po dziewięciu miesiącach 2020 r. firma odnotowało 68-proc. wzrost przychodów do 588,7 mld USD co jednak nie przełożyło się na zyski, Strata netto sięgnęła bowiem 203,2 mln USD. Ale za to o ponad 82 proc. wzrosła liczba użytkowników do 31,1 mln dziennie.