Roblox Corporation planuje wejście na parkiet na początek przyszłego roku. Agencyjne źródła donoszą, że platforma z grami online spodziewa się podwojenia swojej wartości, która podczas ostatniej wyceny kształtowała się na poziomie 4 mld USD.



Amerykańska firma rozważa czy wejść na giełdę poprzez tradycyjną pierwszą ofertę publiczną (IPO), czy też przez notowanie bezpośrednie. W tym drugim przypadku nie są sprzedawane żadne nowe akcje, a banki gwaranci nie wpływają na cenę, w przeciwieństwie do IPO.
Źródła podkreślają, że to są wstępne plany i mogą one ulec zmianie.
Firma z siedzibą w kalifornijskim San Mateo powstała w 2004 r. W lutym, jeszcze przed wybuchem pandemii udało się jej zebrać 150 mln USD, co dawało wycenę jej wartości rzędu 4 mld USD. Upublicznione wtedy dane mówiły, że Roblox ma ponad 115 mln aktywnych użytkowników miesięcznie i notuje ponad 1,5 mld godzin miesięcznego zaangażowania graczy.
Platforma Roblox oferuje wiele różnych gier na urządzenia mobilne i konsole do gier. Firma działa w modelu freemium, w którym użytkownicy mogą dokonywać zakupów w grze.