Minivan zaawansowany w latach. Przez osiem lat swojej historii przeszedł jedynie facelifting. Mimo tego trzyma się nieźle. Użytkownicy trochę o nim zapomnieli, ale on nie zapomniał o użytkownikach. Chce im się przypodobać atrakcyjną ceną i ciekawymi pakietami wyposażenia.
Warto kupić, bo…
Mimo ośmiu lat na karku sylwetka wciąż atrakcyjna. Użytkownicy chwalą dynamikę silnika 1,2 TSI. W ofercie pojawił się pakiet Copa. Niezłe wyposażenie za małe pieniądze.
Trzeba pamiętać, że…
Altea ma wyjątkowo szerokie słupki. Efekt: kiepska widoczność do przodu. 1,2 TSI ochoczo wkręca się na obroty. Okupuje to jednak spalaniem – wyższym nawet o 3 l na 100 km niż deklarowane przez producenta. Możemy przypuszczać, że w ciągu kilkunastu miesięcy pojawi się następca obecnego modelu.
Miejsce
409 litrów.
Tyle pomieści bagażnik Seata Altea. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń do wykorzystania to 1320 l.
Do twojej floty wybraliśmy…
Seata Alteę 1,2 TSI Reference z pakietem Copa za 63 657 zł (cena auta 60 691 zł , cena pakietu Copa 2984 zł).
Proponujemy najkorzystniejszą – naszym zdaniem – cenowo wersję silnikową. Słabsza – wolnossąca jednostka benzynowa – pozostawia wiele do życzenia pod względem osiągów. Mocniejsza jest dostępna wyłącznie z droższym pakietem wyposażenia, co powoduje, że trzeba za nią zapłacić około 10 000 zł więcej od naszej propozycji. Stawiamy na najtańszy pakiet wyposażenia z dwóch powodów. Pierwszy to fakt, że pakiet ten oferuje maksimum, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Drugi – to aktualna promocja na dodatkowe pakiety wyposażenia, sprawiająca, że za niespełna 3000 zł można doposażyć Alteę w urządzenia podnoszące komfort podróży i atrakcyjność wizualną (wartość pakietu poza promocją to prawie 6000 zł). Proponujemy skorzystanie z pakietu Copa, bo to dobrze wydane pieniądze. Za wspomniane 3000 zł (dokładnie 2984 zł) Altea zyska: automatyczną klimatyzację, przednie światła przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów, wielofunkcyjną kierownicę, 16-calowe aluminiowe felgi i możliwość regulacji wysokości fotela pasażera. Po prostu się opłaca.
Silnik benzynowy
1,4 MPI. Czterocylindrowy, rzędowy, wolnossący, 16-zaworowy, wtrysk wielopunktowy. Silnik dostępny wyłącznie z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednią oś.
poj. 1390 ccm moc 85 KM maksymalny moment obrotowy (przy 3,80 obr./min) 132 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 15,0 s prędkość maksymalna 169 km/h spalanie: w mieście 8,6 l/100 km poza miastem 5,4 l/100 km
1,2 TSI. Czterocylindrowy, rzędowy, 8-zaworowy, doładowany, wtrysk bezpośredni. Silnik dostępny wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednią oś.
poj. 1197 ccm moc 105 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,55-4,10 obr./min) 175 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,3 s prędkość maksymalna 184 km/h spalanie: w mieście 7,3 l/100 km poza miastem 5,1 l/100 km
1,4 TSI. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy, doładowany, wtrysk bezpośredni. Silnik dostępny wyłącznie z manualną 6-biegową skrzynią biegów. Napęd na przednią oś.
poj. 1390 ccm moc 125 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,5-4,0 obr./min) 200 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,3 s prędkość maksymalna 194 km/h spalanie: w mieście 7,3 l/100 km poza miastem 5,1 l/100 km
1,8 TSI. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy, doładowany, wtrysk bezpośredni. Silnik dostępny wyłącznie z dwusprzęgłową, 7-stopniową przekładnią DSG. Napęd na przednią oś.
poj. 1798 ccm moc 160 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,5-4,5 obr./min) 250 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,4 s prędkość maksymalna 210 km/h spalanie: w mieście 8,9 l/100 km poza miastem 5,5 l/100 km
Silnik diesel
1,6 TDI. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy, doładowany, wtrysk bezpośredni. Silnik dostępny z manualną 5-biegową skrzynią biegów lub dwusprzęgłową, 7-stopnową przekładnią DSG. Napęd na przednią oś.
poj. 1598 ccm moc 105 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,5-2,5 obr./min) 250 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,2 s z DSG 12,4 s prędkość maksymalna 183 km/h z DSG 183 km/h spalanie: w mieście 5,9 l/100 km z DSG 5,8 l/100 km poza miastem 4,2 l/100 km z DSG 4,4 l/100 km
Wyposażenie
Reference. Sześć poduszek powietrznych (po dwie przednie, boczne i kurtynowe), ABS, system kontroli trakcji i Dynamic Steering Responce (system wspomagający utrzymanie właściwego toru jazdy). Pasy z napinaczami, Isofix (na tylnej kanapie) i wspomaganie układu kierowniczego. Przednie szyby sterowane elektrycznie, tylne na korbę. Do tego centralny zamek (zdalnie sterowany) i wskaźnik rekomendowanego biegu (ułatwia jazdę zgodnie z zasadami ekodrivingu). Są też światła do jazdy dziennej i radio CD,MP3 z sześcioma głośnikami. Lusterka boczne (w kolorze nadwozia) podgrzewane i elektrycznie regulowane. W kolorze również klamki. Fotel kierowcy ma regulację wysokości, a tylna kanapa system składania (w proporcjach 1/3-2/3). O komfort podróżowania dba manualna klimatyzacja. Jest też tempomat i komputer pokładowy. Między fotelami dwupoziomowy schowek. Kierownica i gałka zmiany biegów z tworzywa. Są dywaniki i sztywna półka nad przestrzenią bagażową. Altea w tej wersji spoczywa na 15-calowych stalowych kołach (opony 195/65). Pakiet Reference jest dostępny dla trzech silników: 1,4 MPI, 1,2 TSI i 1,6 TDI. Ceny startują od 57 090 zł.
Style. Pakiet niedostępny z najsłabszą jednostką benzynową. Jest również jedyną opcją dla zdecydowanych na silnik 1,4 TSI, 1,8 TSI lub 1,6 TDI z DSG. W pozostałych przypadkach wymaga dopłaty ponad 8000 zł. Spora różnica w cenie, ale w zamian Altea zostanie doposażona m.in. w elektryczne sterowanie tylnych szyb, lepszy system audio (osiem głośników i sterowanie z kierownicy oraz USB). Boczne lusterka składane (elektrycznie). Fotel kierowcy wzbogacony o regulację odcinka lędźwiowego, a fotel pasażera o regulację wysokości i odcinka lędźwiowego. W miejscu manualnej klimatyzacja automatyczna i to dwustrefowa. Zamiast 15-calowych felg są 16-calowe koła z aluminium (opony 205/55). Na kierownicy i gałce zmiany biegów skóra. Kilka chromowanych wstawek, przednie światła przeciwmgłowe. I to wszystko. Najtańsza Altea Style (1,2 TSI) kosztuje 68 989 zł.
Podobne u konkurencji*
Renault Scenic 1,6 110 KM Authentique 69 350 zł VW Touran 1,2 105 KM Trendline 72 590 zł Ford C-MAX 1,6 Duratec 105 KM trend 72 200 zł *auta z tego samego segmentu, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem.
Jak kupić, jak zapłacić?
Za gotówkę: 63 657 zł.
W leasingu: miesięczna rata 1425 zł.
10 proc. proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 6,9 proc. Symulację przygotował Masterlease*.
Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 1223 zł.
10 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 35,3 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.
*Symulacja nie jest ofertą handlową.