Czytasz dzięki

Rosną obawy o dywidendę z Orange

opublikowano: 19-07-2015, 22:00

Analitycy Wood uważają, że istnieje duże ryzyko kolejnego cięcia dywidendy przez Orange. Dlatego radzą sprzedać akcje telekomu.

W miniony czwartek Orange był liderem sesji wśród blue chipów, a kurs dynamicznie odbijał od dołka mimo negatywnej rekomendacji od analityków BESI — wydali oni zalecenie „sprzedaj” i obniżyli cenę docelową z 8,3 do 7,1 zł, zaznaczając, że zarząd spółki wobec wyższych wydatków m.in. na LTE i FTTX, może zostać zmuszony do obniżenia dywidendy z zysku za lata 2015-16. BESI szacuje, że w obu latach na walor przypadnie po 0,3 zł. Dywidenda za 2014 r. wyniosła 0,5 zł, podobnie było w 2013 r., a w latach 2010-2012 spółka wypłacała 1,5 zł na akcję. Podobne obawy o dywidendę sygnalizują eksperci Wood — ich zdaniem premia z zysku w najbliższych dwóch latach wyniesie po 0,25 zł na walor. A ponieważ akcje Orange postrzegane są w ocenie analityków głównie przez pryzmat dywidendy, to w związku z tym wycena będzie pod presją właśnie ze względu na niską dochodowość. Przy obecnym kursie i prognozach Wood, stopa dywidendy nie przekracza 3 proc. Dlatego najnowsza rekomendacja brzmi „sprzedaj”, a cena docelowa spadła z 9 do 7,6 zł. Wycenę akcji Orange w opublikowanym w piątek raporcie obniżyli także analitycy DM BOŚ (do 7,7 zł; rekomendują „trzymaj”). Eksperci nie wspominają jednak o ewentualnym cięciu dywidendy, a ich prognoza na lata 2015 i 2016 zakłada wypłatę przez spółkę premii w wysokości 0,50 zł na walor. Kiedy w lutym 2013 r. Orange (jeszcze pod nazwą TP) opublikował kiepskie wyniki za 2012 r., a zarząd zapowiedział obniżenie dywidendy z 1,5 do 0,5 zł, kurs w jedną sesję zanurkował prawie o 30 proc. © Ⓟ

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane