Czytasz dzięki

Rosną wymagania konsumentów

opublikowano: 17-11-2020, 15:12

Podczas codziennych zakupów Polacy kierują się przede wszystkim jakością oraz ceną produktów i usług.

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” sprawdziła, co determinuje decyzje zakupowe Polaków i czy chętnie sięgają oni po rodzime produkty. Okazuje się, że najważniejszym kryterium, jakie biorą pod uwagę podczas zakupów, jest jakość produktów – tak odpowiedziało 81 proc. badanych. W dalszej kolejności zwracają uwagę na cenę (77,3 proc.). Liczą się też walory ekologiczne produktów (26,4 proc.) oraz ich miejsce pochodzenia (25,7 proc.). Mniejsze znaczenie ma opakowanie (17,3 proc.) oraz umieszczone na nim znaki jakości (14,8 proc.).

Nie tylko cena
Nie tylko cena
- Klienci chętniej wybierają produkty marek, za którymi stoją wartości czy historie spójne z ich oczekiwaniami czy potrzebami – mówi Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”.

Z badania wynika, że konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający. Czytają etykiety, analizują składy produktów i dokładnie sprawdzają przed zakupem opinie innych klientów. Sprzyja temu powszechne posiadanie smartfonów z mobilnym internetem, dzięki czemu dostęp do informacji jest szybki i prosty. W kilkanaście sekund można przeczytać opis produktu, jego oceny i porównać cenę w kilku sklepach. Świadomy konsument wymaga więcej także od producenta - i to nie tylko w kwestii jakości samych produktów i usług, ale również w zakresie ekologii czy wizerunku marki w sieci.

Konsument zdaje sobie sprawę, że jakość kosztuje. Ponad 70 proc. respondentów deklaruje, że za produkt wysokiej jakości jest w stanie zapłacić więcej. Blisko jedna czwarta nie ma konkretnego zdania na ten temat, natomiast jedynie 6,4 proc. zadeklarowało, że nie zapłaci więcej.

Konsumenci wspierają rodzime firmy. Aż 73,1 proc. ankietowanych woli kupić polski produkt, jeśli ma możliwość wyboru.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane