Rozgłośnie stawiają na koncerty
Koszt tradycyjnych letnich ogólnopolskich imprez objazdowych organizowanych przez największe stacje radiowe sięga niekiedy 20 milionów złotych. Większość pieniędzy wykładają na ten cel sponsorzy i reklamodawcy.
Największą liczbą koncertów promocyjnych może się poszczycić pierwszy program Polskiego Radia, który organizuje 75 koncertów na swoje 75-lecie.
— Jest to największa impreza w historii polskiego radia i obejmuje swoim zasięgiem cały kraj. Jest to dla nas nie tylko przedsięwzięcie promocyjne, ale dostarcza nam także korzyści finansowych — tłumaczy Eugeniusz Smolar, wiceprezes Polskiego Radia.
Stacja RMF FM, która corocznie organizowała Inwazję Mocy, czyli serię imprez o łącznym budżecie dochodzącym do 5 mln USD, w tym roku postanowiła postawić na jakość. Zamiast trwającej całe wakacje akcji objazdowej, organizuje 10 wielkich koncertów na 10-lecie stacji, na których wystąpią takie gwiazdy, jak np. Pet Shop Boys, Scorpions i Joe Cocker, a także wiele polskich zespołów. Przedstawiciele RMF-u zapewniają, że ograniczenie liczby koncertów wcale nie oznacza oszczędności finansowych.
— Budżet przeznaczony na tegoroczną akcję jest zbliżony do poprzednich — informuje Krzysztof Nepelski, szef marketingu RMF FM.
Również 10 koncertów organizuje główny konkurent RMF-u, Radio Zet. Stacja wybrała na główną gwiazdę Marylę Rodowicz, która wystąpi na wszystkich imprezach. Akcji towarzyszy kampania prowadzona w telewizji i na 800 billboardach, której koszt przekracza 4,5 mln złotych.